کلید نجات و توسعه یافتگی در مکتب علوی نهفته است

کلید نجات و توسعه یافتگی در مکتب علوی نهفته است

خبرگزاری تسنیم: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: دنیای امروز ریشه اصلی بالندگی خود را گم کرده است در حالی که کلید اصلی نجات و توسعه یافتگی در مکتب علوی نهفته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، آیت الله سیدحسن عاملی بعد از ظهر امروز در جمع مردم روزه دار در اردبیل اظهار کرد: حضرت امیرالمومنین علی (ع) با احیای اصل ارکان تمدن اسلامی مکتبی را تاسیس کرد که دنیا نیازمند آن است.

وی با بیان اینکه هدف امام علی(ع) تاسیس اصول اسلامی بود, افزود: در راه تحقق این اصول افکار و اندیشه علی(ع) جهانی شد و شیعه شکل گرفت.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل گفت: دنیای امروز ریشه اصلی بالندگی خود را گم کرده است در حالی که کلید اصلی نجات و توسعه یافتگی در مکتب علوی نهفته است.

امام جمعه اردبیل با تشریح اینکه علی(ع) تربیت یافته و محصول نفس پیامبر(ص) هستند، بیان کرد: علی(ع) به دنبال شکل ریزی جامعه آرمانی نبوی بودند که قرار بود ریشه آن در 12 نسل از امامان پایه ریزی شود.

وی خواستار مطالعه سیره، افکار، هویت و اعتقادات امام علی (ع) شد و گفت: دنیای امروز ریشه اصلی بالندگی خود را گم کرده است در حالی که کلید اصلی نجات و توسعه یافتگی در مکتب علوی نهفته است.

استاد برجسته اخلاق با بیان اینکه علی(ع) مظهر حضرت حق است، افزود: حضرت علی (ع)را از زبان خود در کتاب نهج البلاغه می توان شناخت اصل عبودیت و در مسیر پیامبر (ص) گام برداشتن حساس بودن در امور بیت المال و در کنار مردم زندگی کردن همه سیره ای هستند که عقل در آن حیران است.

عاملی تصریح کرد: در مکتب علوی والی و حاکم آن کسی است که عین مردم و در کنار مردم زندگی کند و خوردن و پوشش او با طبقه پایین جامعه مطابقت دارد تا فقیر احساس بدبختی و ذلت نکند و اغنیا شکر نعمت های خداوند کرده و تواضع پیشه کنند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: زیبایی جامعه آرمانی وقتی نمود عینی پیدا می‌کند که والی عادل خود را با پایین ترین فرد جامعه تطبیق دهد و از مردم فاصله نگیرد.

وی با بیان اینکه از دیدگاه امام علی (ع) حق حیات مهمترین حق هر فردی است، گفت: امروز آنهایی که شعار حق حیات می دهند در حالی که دنیا را به آتش کشانده اند بدانند که شخصیتی چون علی(ع) بعد از اتمام هر جنگی به خاطر ریخته شدن خون دشمنانش گریه می‌کرد و یا آنقدر جنگ را به تاخیر می انداخت تا راه گریزی به طرف مقابل باشد تا مبادا خون کسی ریخته شود.

استاد حوزه و دانشگاه های کشور با تشریح اینکه دنیا در کجا شخصیت با عظمتی چون علی (ع) را سراغ دارد، افزود: برای درک قدرت روحی آن حضرت باید با تواضع مالک خود بوده و برای گرفتن حق محکم تلاش کرد.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon