۱۸ تور صنعتی برای فعالان صنایع لبنی اردبیل برگزار شد

18 تور صنعتی برای فعالان صنایع لبنی اردبیل برگزار شد

خبرگزاری تسنیم: رئیس جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در مجموع ۱۸ تور صنعتی داخلی و خارجی برای فعالان خوشه های صنعتی اردبیل برگزار شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، عدیل سروی در نشست فعالان صنایع تبدیلی و تکمیلی لبنیاتی در اردبیل اظهار کرد: 82 هزار رأس گاومیش در استان اردبیل در حال نگهداری و بهره برداری است که در کنار آن این استان دارای 188 هزار رأس گاو بومی، 115 هزار رأس گاو دو رگه و 19 هزار رأس گاو اصیل است این که این چرخه در تولید شیر و محصولات لبنی  یک یک ظرفیت ممتاز به شمار می رود.

رئیس جهاد کشاورزی اردبیل با اشاره به برنامه ریزی های دقیق در حمایت از صنایع تبدیلی مدرن در مناطق روستایی و ضرورت راه انداری دام پروری های صنعتی گفت: اغلب واحدهای تولیدی در این حوزه نیازمند سرمایه در گردش است.

وی از ساماندهی و توسعه مراکز جمع آوری شیر و کمک به برطرف کردن ضعف آموزش و ترویج تولید شیر سالم و بهداشتی را از سوی تولید کنندگان افزود: توسعه زیر ساخت ها با اصلاح نژاد دام، دریافت شیر سالم، توجه به تولیدات متنوع محصولات لبنی و حمایت از توسعه کشت علوفه اصلاح نژاد آن از موارد جدی است که باید مورد دقت کافی قرار گیرد.

سروی با اشاره به وجود 4.5 میلیون واحد دامی در استان تصریح کرد: این استان قطب دام پروری کشور است به طوری که بیش از ظرفیت مصرف خود به استان های همجوار شیر و دیگر محصولات دامی را تولید و روانه بازار مصرف می کند.

مدیر عامل شهرک های صنعتی اردبیل با اشاره به فعالیت دفتر خوشه های صنعتی اردبیل بیان کرد: در این استان 45 واحد صنعتی با اولویت خوشه های صنعتی لبنیات، فرش مصنوعات چوبی و پلاستیکی شکل گرفته و در شهرک های صنعتی در حال فعالیت هستند.

وی با یاد آوری ضرورت تأمین نیازهای اولیه سالم و با کیفیت این خوشه ها، ارتقای توانمندی ها، نظارت های جدی به تولید صادرات محور گفت: با تشکیل کمیته جمع آوری شیر خام برخی از واحدهای تولیدی با تسهیلات پرداختی بخش کشاورزی و بنیاد برکت توانسته اند به ادامه فعالیت های خود امیدواری باشند.

سروی با اشاره به برگزاری بیش از 20 دوره آموزشی برای فعالان خوشه های صنعتی افزود: در مجموع 18 تور صنعتی داخلی و خارجی برای فعالان این خوشه ها برگزار کردیم تا فضای خوبی فراهم شود که بتوانیم از ارزش افزوده این بخش و توان آن در ایجاد اشتغال استفاده کنیم.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon