راه‌اندازی نخستین کمپ ترک اعتیاد در سلماس

راه‌اندازی نخستین کمپ ترک اعتیاد در سلماس

خبرگزاری تسنیم: فرماندار سلماس گفت: در یک ماه آینده نخستین کمپ ترک اعتیاد این شهر در روستای کنگرلو راه اندازی شده و برای پاکسازی منطقه از آثار این بلای خانمانسوز از جامعه تلاش خود را آغاز می کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، مرتضی نظری در جلسه کمیسیون مبارزه با مواد مخدر شهرستان سلماس اظهار کرد: مبارزه جدی با مواد مخدر و اعتیاد امری بسیار ضروری است که در این راستا باید با اجرای کارهای فرهنگی توسط مسئولان، مردم، رسانه ها و مراکز آموزشی از شیوع آن جلوگیری کرد.

وی توجه به کمپ‌های ترک اعتیاد در مناطق مختلف را در حل بلای خانمان‌سوز اعتیاد بسیار موثر دانست و گفت: برنامه‌ریزی برای فاز اول پروژه کمپ اعتیاد سلماس جهت پذیرش 30 نفر معتاد و درمان کامل آنان انجام شده و به امید به خدا در فاز دوم این طرح پذیرش و درمان قطعی 70 نفر دیگر عملی می‌شود.

نظری به روحیه مضاعف همکاری بین تمام مدیران اجرایی در مبارزه جدی با مشکل اعتیاد تاکید کرد و افزود: مواد مخدر یک معضل جهانی و فرا ملی است که در حال حاضر از سوی دشمنان به عنوان یک تهدید نرم و خطرناک به تمام کشورهای اسلامی و درحال توسعه تحمیل می‌شود تا با تحت تاثیر قرار دادن نیروهای متخصص و کارآمد با این مشکل بزرگ اجتماعی در جهت تخریب بنیادی نیروی انسانی اقدام کنند.

وی با تاکید بر لزوم توجه به جوانان در عرصه مبارزه با مواد مخدر، افزود: دشمنان ایران اسلامی و بخصوص استکبار جهانی با درک کامل از استقلال و امنیت کشورمان با روشهای گونگون در جهت منحرف کردن اقشار مختلف جامعه برای تضعیف عوامل توسعه تلاش می‌نماید که با بصیرت کافی می‌توان توطئه‌های دشمنان را به نحو احسن خنثی کرد.

فرماندار سلماس افزود: آموزش و آگاه سازی جوانان و نوجوانان از خطرات و اثرات سوء ناشی از مصرف مواد مخدر یکی از روش های مقابله با این مشکل اساسی در جامعه است که در این خصوص باید تمام مسئولان و دستگاههای ذیربط نهایت تلاش خود را انجام دهند.

وی با بیان مشکلات اجتماعی از جمله فقر و مشکلات معیشتی و مالی بعنوان عوامل آسیبهای اجتماعی در بین اقشار مختلف جامعه بخصوص جوانان و نوجوانان، خاطرنشان کرد: باید تمام مسئولان دغدغه بیکاری و اشتغال جوانان را جدی یافته و برای حل آن تلاش لازم را به کار بگیرند.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon