گسترش حجاب و عفاف به شکل دستوری و سلبی امکان‌پذیر نیست

گسترش حجاب و عفاف به شکل دستوری و سلبی امکان‌پذیر نیست

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه موقت اردبیل گفت: گسترش و فصل موضوع حجاب و عفاف به شکل دستوری و سلبی امکان پذیر نیست بلکه با آگاه سازی خانواده ها و اقشار مختلف جامعه تحقق آن امکان پذیر می شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، حجت الاسلام محمدعلی فروغی بعد از ظهر امروز در نشست مشورتی گروه های مردمی امر به معروف و نهی از منکر در اردبیل اظهار کرد: در طول تاریخ حجاب و عفاف به عنوان اصلی ترین و بنیادی ترین حرکت اصلاح گرایانه در جوامع مطرح بوده و حساسیت ها از آن جهت است که هرگونه رفتار غیر از دایره حجاب و عفاف بی حرمتی ها و زدودن آثار حیا را به همراه دارد.

امام جمعه موقت اردبیل با بیان این که نشان سلامت جامعه، برقراری حجاب و عفاف و اجرای آن از بدنه دستگاه های اجرایی دولتی است، گفت: نباید خودمان را از دایره شمولیت این موضوع خارج بدانیم و یا بخواهیم تنها به تذکر دادن های ساده اکتفا کنیم بلکه در عمل باید ثابت کنیم که پایبند حجاب و عفاف همراه با حفظ عزت و کرامت هستیم.

وی با انتقاد از وضعیت حجاب در برخی از ادارات، نهادها دولتی و شرکت های وابسته به دولت تصریح کرد: قانونی که برای الزام و مجازات افراد حرمت شکن و هنجار شکن تعریف شده است نه از باب تنبیه و تذکر بلکه تأمین امنیت اخلاقی جامعه است تا بستر تباهی از بین برود.

فروغی افزود: هرچند آثار بد حجابی و تبعات ناشی از آن به دلیل فضای فرهنگی و اتقصادی استان اردبیل بسیار کم و محدود است اما با توجه به رشد فزاینده بی عفتی ها و بی حجابی ها در جامعه باید خانوده ها مراقبت کنند تا جمعیت بی حجاب و گسترش آن ها تحدید به حساب نیاید.

امام جمعه موقت اردبیل با بیان این که بزرگترین عنصر کنترلی در این زمینه، توجه به احیای امر به معروف و نهی از منکر است گفت: آن چه که در این زمینه باید توجه کنیم فراگیر کردن فریضه امر به معروف و نهی از منکر و احیای واقعی این فریضه با ارزش الهی است که خود صیانت جامعه را به خوبی تضمین می کند.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon