بزرگترین مجموعه زیارتی شمال غرب کشور به ۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

بزرگترین مجموعه زیارتی شمال غرب کشور به 2 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: بزرگ ترین مجموعه زیارتی شمال غرب کشور، آستان متبرک سیدصدرالدین اردبیل برای تکمیل و تجهیز در فازهای مختلف نیاز به ۲ میلیارد تومان اعتبار دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، حجت الاسلام وحدت مشهوری نظری عصر امروز در جریان بازدید از مراحل تکمیل فاز نخست پروژه مذهبی معنوی امامزاده سیدصدرالدین اردبیلی اظهار کرد: این پروژه که در مساحت 3 هکتار و باالگوی اسلامی-ایرانی در حال احداث است در 3 سال آینده با تامین اعتبار از محل منابع دولتی و کمک خیران و اهالی نیک اندیش قابل بهره برداری است و هموطنان می‌توانند از این فضای معنوی استفاده کنند.

وی موقعیت این امامزاده را در مسیر ترددی اردبیل به سمت مغان و مشگین شهر برای حضور زائران خارج از کشور بستری مناسب دانست و بیان کرد: اگر تمام بخش‌های این مجموعه زیارتی آماده بهره برداری شود مسافرانی که از کشور آذربایجان به قصد زیارت به مشهد مقدس عزیمت می کنند، می توانند از فضای معنوی امامزاده سید صدرالدین اردبیلی بهره ببرند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل تصریح کرد: در 3 سال گذشته روند اجرای این پروژه سرعت قابل توجهی داشته به طوری که تاکنون 1.5 میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است.

مشهوری نظری این پروژه را شامل شبستان، رواق، کتابخانه، مجموعه فرهنگی، کمپینگ های اقامتی و خانه ها عالم برشمرد و گفت: در ماه مبارک رمضان و سایر مناسب های معنوی و مذهبی و حتی ملی برنام های خوبی در امامزاده سیدصدرالدین برگزار می شود که با استقبال اهالی نیز رو به رو شده است.

وی با قدردانی از تلاش شهرداری اردبیل برای بازگشایی حریم این امامزاده و احداث میدان بزرگ آیت الله مشگینی در جوار این امامزاده شریف افزود: آستان مقدس امامزاده سیدصدرالدین اردبیلی از امامزاده های مشهور و بنام اردبیل در کنار امامزاده صالح است که با دقت و توجه ویژه توسعه این مجموعه و فضاهای اطراف آن با تلاش هیئت امنا و جمع آوری نذورات مردم و خیران در حال انجام است.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon