صرفه‌جویی ۲هزار میلیارد تومانی با خاموش کردن ۱ لامپ در زمان پیک

صرفه‌جویی 2هزار میلیارد تومانی با خاموش کردن 1 لامپ در زمان پیک

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ گفت:‌ هیچ‌جای دنیا نمی‌آیند برای تأمین ۲۰۰ تا ۵۰۰ مگاوات افزایش مصرف برق در زمان پیک برای ۲۰ ساعت در طول سال، سرمایه گذاری ۲هزار میلیارد تومانی کنند در حالی که می‌شود این ۲۰ ساعت را مدیریت کرد.

محمد هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: در تهران مصرف برق در روزهای غیرتابستان حداکثر 2 هزار و 500 مگاوات ساعت است که این رقم در روزهای تابستان به‌طور متوسط به کمتر از 3500 مگاوات ساعت می‌رسد.

وی افزود: در طول تابستان مصرف برق در ساعت‌های پیک مصرف رکورد 4هزار مگاوات را می‌زند اما در مجموع حدود 20 روز مصرف بالای 3500 مگاوات داریم و در ساعات پیک روزهای گرم سال، مصرفی در حدود 3700، 3800 و 4هزار مگاوات داریم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ با بیان "با آمادگی کامل برای تأمین برق وارد تابستان شدیم" گفت:‌ باید بیش از افزایش ظرفیت تولید برق به مدیریت مصرف برق و فرهنگ سازی در این زمینه توجه کنیم.

وی ادامه داد: هیچ‌جای دنیا نمی‌آیند برای تأمین 200 تا 500 مگاوات افزایش مصرف برق در زمان پیک برای 20 ساعت در طول سال، سرمایه گذاری 2هزار میلیارد تومانی کنند در حالی که می‌شود این 20 ساعت را مدیریت کرد.

هاشمی خاطرنشان کرد: عدم استفاده از وسایل پرمصرف در ساعات پیک که در تهران در حال حاضر ساعات 11 تا 15 و 21 تا 23 است و همچنین خاموش کردن حتی یک لامپ 100 وات توسط هر مشترک می‌تواند کمک به‌سزایی در کاهش مصرف در ساعات پیک داشته باشد.

به گزارش تسنیم، نهم تیرماه سال جاری با ثبت مصرف 4033 مگاوات ساعت، رکورد پیک مصرف برق تهران شکسته شد.

انتهای پیام/*

اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه