دیدار فرستاده سازمان ملل با وزیر خارجه مصر برای بررسی اوضاع غزه

دیدار فرستاده سازمان ملل با وزیر خارجه مصر برای بررسی اوضاع غزه

خبرگزاری تسنیم: فرستاده سازمان ملل متحد امروز دوشنبه با وزیر خارجه مصر در قاهره دیدار و درباره اوضاع انسانی نوار غزه و تشدید حملات اسرائیل علیه مردم این منطقه گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری سما، «رابرت سیری» فرستاده سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه در دیدار با «سامح شکری» درباره اوضاع انسانی نوار غزه بحث و گفت‌وگو نمود.

«بدر عبد العاطی» سخنگوی رسمی وزارت خارجه مصر اعلام کرد که شکری در دیدار با مسئول سازمان ملل تلاش های قاهره برای برقراری آتش بس در غزه را به اطلاع وی رساند.

مصر همچنین از سازمان ملل خواست تا برای توقف فوری تجاوزات اسرائیل علیه نوار غزه در چارچوب طرح ابتکاری مصر، دست به اقدامی بزند.

در این دیدار دو طرف همچنین بر ضرورت رفع محاصره نوار غزه تاکید کردند.

از سوی دیگر سایت اسرائیلی «واللا» به نقل از برخی منابع فلسطینی گزارش داد که «بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل فردا در قاهره آتش بس انسانی طولانی مدت در غزه را اعلام می کند.

این منابع گفتند که بان کی مون در حضور «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و «جان کری» وزیر خارجه آمریکا آتش بس طولانی مدت در غزه را اعلام خواهد کرد و به همین دلیل همه منتظر پاسخ جنبش حماس در این باره هستند که قرار است امشب اعلام کند.

دبیر کل سازمان ملل عصر امروز با یک هواپیمای ویژه قطری وارد قاهره شد و قرار است در دیدار با مقامات مصر درباره آتش بس در غزه گفت وگو نماید.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی طی 14 روز گذشته از تجاوزات ددمنشانه علیه مردم بی دفاع غزه، 543 نفر را شهید و بیش از 3300 نفر را زخمی کرده است.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان