جنگ غزه ناکامی رژیم پوشالی صهیونیستی را مجددا اثبات می‌کند

جنگ غزه ناکامی رژیم پوشالی صهیونیستی را مجددا اثبات می‌کند

خبرگزاری تسنیم: دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی رژیم جعلی اسرائیل در همه جنگ‌ها برنده بوده است اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همیشه شکست خورده و در این جنگ هم با سرافکندگی شکست می خورد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، علیرضا زاکانی ‌در ششمین دوره طرح ولایت استانی که در موسسه تخصصی بسیج امام رضا برگزار شد، اظهار کرد: عرصه کنونی ما عرصه جهاد اکبر است و  برای ما در این دوره فرصتی فراهم شده تا نقش فعالی را ایفا کنیم.

وی با اشاره به این که یکی از ضروریات شرکت در جهاد اکبر، داشتن بصیرت است، گفت: ما بسیجی‌ها باید خود بصیرت لازم را کسب کنیم و دیگران را هم در معرض بصیرت قرار دهیم و اگر از فقدان بصیرت رنج ببریم اقدامات ما کارساز نخواهد بود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تقسیم بندی بصیرت به چهار مرحله، تصریح کرد: نخستین مرحله بصیرت  شناخت دوست از دشمن با خودی از غیر خودی است، در مرحله دوم شناخت عناصر فعال دشمن و شناخت اجزا و نقشه‌های آنان است تا عنصر فعال دشمن را خنثی کنیم و در مرحله سوم  علاوه بر شناخت بالای خود باید در جبهه انقلاب با برنامه فعال باشیم  و در مرحله چهارم نیز داشتن قدرت اجتهاد و فهم درست موضوعات است که مهم‌ترین سطح از این سطوح دریافت درست منظومه فکری ولایت و احصا میزان‌ها و ملاک‌ها است.

زاکانی با بیان این که عنصر زمان شناسی برای یک بسیجی مهم است بیان کرد: یک بسیجی فعال و آگاه باید فرق زمان‌ها را بشناسد و مقدم بر هر چیزی رعایت تقوا و مجاهدت را در نظر بگیرد.

انقلاب اسلامی در حوزه نظری و عملی نظام سلطه را به چالش کشید

وی با اشاره به این که انقلاب اسلامی هم در حوزه نظر و هم در حوزه عمل برای نظام سلطه چالش ایجاد کرده است عنوان کرد: زمان پیروزی انقلاب اسلامی و زمانی که جهان به دوقطب تقسیم شده بود امام با شعار نه غربی و نه شرقی نه تنها اندیشه آنها را رد کرد بلکه آزادی و عدالت را معنی واسلام ناب محمدی را به بشریت تقدیم کرد.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی افزود: انقلاب اسلامی با این نظر امام و توجه به استقلال ملت‌ها، احساس سلطه ستیزی را در جهان بوجود آورد و اکنون سه گروه کشور، یعنی سلطه گر، سلطه پذیر و سلطه ستیز را در جهان شاهد هستیم.

زاکانی با اشاره به تلاش های نظام سلطه گر برای دست یابی به منافع خود گفت: نظام سلطه گر در حوزه نظری بیش از 400 سال تلاش کرد تا   نظام لیبرال سرمایه‌داری را با شعار آزادی و با دروغ و تهمت و تجاوز به جامعه جهانی بقبولاند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: هنوز لفظ سلطه‌گر، سلطه‌پذیر و سلطه‌ستیز در جهان وجود داشته که قطبی از این نظام سلطه به محوریت آمریکا و با تکیه بر مکتب لیبرال سرمایه‌داری و با شعار آزادی قرار گرفته و در مقابل قطب مستضعفان و مسلمان با محوریت ایران اسلامی وجود دارد.

زاکانی با تاکید بر این که رژیم سلطه گر رو به افول است عنوان کرد: سال 1970 نظم نوین جهانی از سوی آمریکا اعلام شد و درسپتامبر 1991 بوش پدر از تحقق نظم نوین جهانی خبر داد که در دسامبر همان سال شوروی فرو پاشید و همه فکر کردند دهکده جهانی به رهبری آمریکا در حال شکل‌گیری است.

وی تصریح کرد: 10 سال بعداز آن، حادثه برج‌های دوقلو رخ داد و بوش پسر از نقشه خاورمیانه بزرگ صحبت کرد و برای آن هم نقشه تهیه شد و بعد از پیروزی اصولگرایان در انتخابات 84 بازهم اعلام شد که طرح خاورمیانه بزرگ شکست خورده و خانم رایس صحبت از شکل‌گیری خاورمیانه جدید کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: حوادث در تاریخ نشان می‌دهد با وجود اینکه بوش پدر مدعی بر یکپارچه‌سازی و نظم نوین جهانی بوده، امروز حتی قادر نیست فقط چند 10 کیلومتر غزه را پاکسازی و تصرف کند.

در جنگ غزه باز هم ناکامی رژیم پوشالی صهیونیستی از قبل پیش بینی می‌شود

زاکانی با اشاره به ناکامی اسرائیل در جنگ 22 روزه در غزه بیان کرد: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی رژیم جعلی اسرائیل در همه جنگ‌ها برنده بوده است اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همیشه شکست خورده و در این جنگ هم با سرافکندگی شکست می خورد.

وی تصریح کرد: یک هیبت‌شکنی جدی در عرصه جهانی نسبت به نظام سلطه ایجاد شده و امروز آنان نمی‌توانند خود را ثابت کنند و ما به عنوان قطب سلطه‌ستیز در مواجهه با آنان باید تقابل هوشمندانه داشته باشیم، همچنین نفی فرهنگ سلطه‌پذیری کرده و همچنین به جبهه سلطه‌ستیزان کمک می‌کنیم.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با تاکید بر این که تقابل هوشمندانه با نظام سلطه داریم گفت: ما هرگونه اقدام برای کمک به جبهه سلطه ستیز و ضربه زدن به جبهه سلطه گر را انجام می دهیم و اگر زمانی احساس کنیم که به نفع مستضعفین است یا سلطه گر مذاکره می‌کنیم.

مقاومت در منطقه  با محوریت ایران شکل گرفته است

زاکانی با بیان این که سه نوع اسلام در منطقه شکل گرفته است اظهار کرد: انقلاب اسلامی در حالی بروز و ظهور یافت که جهان اسلام به دو بخش تقسیم می‌شد یکی جهان اسلام متحجرانه با محوریت عربستان و دیگری سکولار با محوریت ترکیه که انقلاب اسلامی با محوریت مقاومت و تکیه بر اسلام ناب وارد میدان شده و پیام جهان اسلام را به کل دنیا عرضه می‌کند.

وی تصریح کرد: در محور ایران مقاومت و در محور عربستان سازش با سلطه‌گر شکل گرفته است و محور سوم اخوان المسلمین است که در سال 89 اوج گرفت ولی اکنون افول کرده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این که نظام سلطه بعد از فروپاشی شوروی به دنبال جایگزینی رقیب است عنوان کرد: غرب برای این که بر سلطه خود ادامه دهد اسلام حراسی را جایگزین نظام دو قطبی کرد و با آن وارد جنگ شد ولی این سیاست نفرت افکار عمومی را به دنبال داشت.

نظام سلطه در تلاش برای ایجاد اختلاف بین کشورهای مسلمان است

زاکانی با بیان اینکه نظام سلطه مجبور به تغییر شیوه خود شده است،گفت: آنها بعد از شکست در رویارویی مستقیم با اسلام  به دنبال ایجاد اختلاف و جنگ در کشورهای مسلمان هستند و برای مثال داعش مجموعه‌ای وابسته به القاعده بوده که در عراق تشکیل شده است دست به اقدامات جنایتکارنه در عراق و سوریه می زند.

وی با اشاره به این که نظام سلطه گلوگاه مقاومت در منطقه را نشانه گرفته است، تصریح کرد: در سوریه نیز نظام سلطه بنا داشت بشار اسد نباشد و حلقه مقاومت را بشکند اما با هوشمندی ایران و وحشی گری نیروهای تکفیری در منطقه ورق برگشت و اکنون سوریه 85 درصد مناطق را در اختیار خود دارد؛ حتی مخالف برگزاری انتخابات بود چرا که به قدرت آنان رسمیت می‌بخشید اما شاهد آن هستیم که بشار اسد در مراسم معارفه خود مقتدرانه پیام‌های جدی در سطح منطقه‌ای و جهانی ابلاغ کرد.

زاکانی با بیان این که بعد از این وقایع آمریکا برای مداخله مستقیم آماده شد اظهار کرد: پس از این وقایع آمریکا به این نتیجه رسید که برای شکستن حلقه مقاومت خود به طور مستقیم وارد میدان سوریه شود و به این کشور حمله کند اما بنا به گفته سید حسن نصرالله به چهار دلیل حمله نکرد که دلیل عمده آن سخنان مقام معظم رهبری بود که فرمودند منطقه بشکه باروت است.

عربستان به دنبال سلطه بر منطقه است

وی با اشاره به این که عربستان در منطقه بی ثباتی ایجاد می‌کند گفت: عربستان به دنبال این است که سه پایتخت یعنی کابل، بغداد و دمشق را در کنترل خود بگیرد و برای فروپاشی عراق از درون برنامه ریزی کردند اما بعد از پیروزی نوری مالکی در انتخابات و تقویت طالبانی در کردستان این کشور، نیرو وارد این کشور کردند تا عراق از درون پاشیده شود.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به این که شرایط عراق رو به بهبودی است بیان کرد:  باید گفت شرایط عراق شرایط خوب و روبه بهبودی است، باید بگوییم که در منطقه تکفیری‌ها در حال دست و پا زدن نهایی خود هستند و در نهایت داعش محکوم به شکست است.

زاکانی تصریح کرد: سیاست جمهوری اسلامی  ایران در منطقه آوردن مردم به صحنه برای دفاع از خود و مقابله با دشمن است ولی متاسفانه دولت قبلی و فعلی زیاد همراهی نکردند و نکته دردناک این جا است که روزنامه های اصلاح طلب هیچ اشاره‌ای به جنایات صهیونیست‌ها ندارند.

وی گفت: آنچه مسلم بوده این است که نوع مواجهه ایران با تکفیری‌ها باید هوشمندانه باشد اما در مورد عوامل سکولار باید به دنبال پیگیری و جذب آنها باشیم، سیاست جمهوری اسلامی ایران در عراق و سوریه به میدان آوردن خود مردم در مسیر صیانت از خودشان است.

عناصر فتنه را جدا از دوم خردادی‌ها بدانیم

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به سیاست داخلی گفت: ما در داخل سه گروه خودی، بی تفاوت و غیر خودی داریم که از اول انقلاب غیرخودی ها به 6 گروه تقسیم شده اند و در این 35 سال هر چه ریزش بوده و کسانی که در تکان‌های سخت طاقت همراهی نداشته‌اند در کنار این 6 گروه غیر خودی محسوب می‌شوند.

زاکانی تصریح کرد: این غیر خودی‌ها تا زمانی که اسلحه برنداشته اند و با خارج در ارتباط نیستند حق حیات مسالمت آمیز در داخل را دارند و عناصر فتنه 88 عناصر غیر خودی هستند که باید آنها را از جریان دوم خرداد جدا کرد.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon