آیپک: نگران هستیم تهران از فرصت تمدید مذاکرات برای شکست ائتلاف بین‌المللی استفاده کند

آیپک: نگران هستیم تهران از فرصت تمدید مذاکرات برای شکست ائتلاف بین‌المللی استفاده کند

خبرگزاری تسنیم: کمیته امور عمومی آمریکا- اسرائیل طی بیانیه‌ای درباره تمدید ۴ ماهه مذاکرات هسته‌ای میان ایران و قدرت‌های جهانی ابراز نگرانی کرد که تهران از این فرصت برای شکست ائتلاف بین‌المللی استفاده کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اینترنتی کمیته امور عمومی آمریکا- اسرائیل، در پی توافق اخیر ایران و گروه 1+5 درباره تمدید مذاکرات هسته‌ای، کمیته امور عمومی آمریکا-اسرائیل طی بیانیه‌ای حمایت خود را از رویکرد ترکیبی دیپلماسی و تحریم‌های سخت برای مقابله با دستیابی ایران به توانایی تسلیحات هسته‌ای اعلام کرد.
در بیانیه آیپک آمده است: با وجود حمایتمان از گفت‌وگوها، اشاره داریم که تهران همچنان هیچ تمایلی به از بین بردن عناصر زیرساخت‌های هسته‌ای خود ندارد.
بیانیه این سازمان صهیونیستی ابراز نگرانی کرده که ایران در مدت تمدید شده مذاکرات به جای آنکه قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل را اجرایی کند، از تمدید مذاکرات برای شکست ائتلاف بین‌المللی و پیشبرد برنامه تسلیحات هسته‌ای خود استفاده کند.
در بیانیه آیپک اضافه شده است: ما عمیقا متاسف هستیم که گروه 1+5 کاهش تحریم‌های اقتصادی بیشتری را به ایران پیشنهاد داده است. فشارهای اقتصادی ایران را به میز مذاکرات آورده است و افزایش فشارها برای هر چشم انداز مناسبی برای حصول توافقی، مهم است. به علاوه، ما تاکید داریم که گروه 1+5 در حال فراهم کردن دسترسی ایران به منافع اقتصادی بیشتری در زمانی هستیم که "حماس" در حال استفاده از تسلیحات فراهم شده توسط تهران برای حمله به شهروندان اسرائیلی است.
البته در این بیانیه هیچ اشاره‌ای به تعداد شهدای حملات ارتش و جنگنده‌های اسرائیلی به مردم غزه نشده است. بر اساس آخرین آمار، ارتش رژیم اسرائیل طی روزهای گذشته صدها بار به نوار غزه حمله کرده است، در این حملات، چند صد منزل مسکونی نیز مورد هدف قرار گرفتند، که بر اثر آن 547 فلسطینی شهید و بیش از 3300 فلسطینی دیگر هم زخمی شدند.
آیپک در این بیانیه اضافه کرده است: از همان ابتدا نگران بودیم که ایران از این مذاکرات برای بهبود جایگاه خود استفاده کند و تهران واقعا در نتیجه کاهش تحریم‌ها در برنامه اقدام مشترک از برخی مزیت‌های اقتصادی بهره برده است. به علاوه، طی شش ماه گذشته، ایران تولید اورانیوم غنی شده خود را ادامه داده و تحقیق و توسعه خود بر روی سانتریفیوژهای پیشرفته را نیز ادامه داده است.
آیپک تاکید کرده است که دولت و کنگره آمریکا باید این موضوع را برای تهران شفاف سازند که صبر آمریکا در روند دیپلماسی بی پایان نبوده و دولت آمریکا باید رایزنی‌های مهم فوری را با کنگره در خصوص آن چیزی که توافقنامه نهایی هسته‌ای قابل قبول باید دارا باشد، انجام دهند.
کمیته امور عمومی آمریکا-اسرائیل در این بیانیه اعلام کرده است که آمریکا باید این موضوع را شفاف سازد که ایران نباید انتظار تمدید گفت‌وگوها را داشته باشد. ما باید روش‌های جدیدی برای افزایش فشار به تهران را پیدا کنیم و ایران باید خلع برنامه تسلیحات هسته‌ای خود را راستی آزمایی کرده یا آنکه با نتایج قاطع نقض ادامه دار تعهدات و قوانین بین‌المللی مواجه شود.
مقامات ایران بارها اعلام کرده‌اند که برنامه هسته‌ای خود را تنها با مقاصد صلح‌آمیز پیگیری می‌کنند و گزارش‌های متعدد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تا کنون هیچگونه انحرافی را در برنامه هسته‌ای ایران گزارش نکرده است.
در حالی که ایران عضو پیمان منع گسترش تسلیحات اتمی بوده اما اسرائیل، تنها رژیم در خاورمیانه است که نه تنها عضو این پیمان نبوده بلکه ده‌ها بمب هسته‌ای در زرادخانه‌های خود داشته و تا کنون نیز به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اجازه بازرسی از تاسیسات هسته‌ای خود را نداده است.
از سوی دیگر، آمریکا بزرگترین دارنده تسلیحات اتمی در جهان به شمار می‌‌آید و تنها کشور در جهان است که از این تسلیحات در جنگ جهانی دوم علیه بشریت استفاده کرده و ده‌ها هزار انسان را به کام مرگ کشانده است.
انتهای پیام/.

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان