انتقاد شدید دانشجویان از حضور "فتنه‌گران" در وزارت علوم/فرجی‌دانا انتقادات را رد و از توفیقی حمایت کرد

انتقاد شدید دانشجویان از حضور "فتنه‌گران" در وزارت علوم/فرجی‌دانا انتقادات را رد و از توفیقی حمایت کرد

خبرگزاری تسنیم: دبیر تشکیلات اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با اشاره به دیدار شب گذشته تشکل‌های دانشجویی با وزیر علوم گفت: وزیر علوم حضور اصحاب فتنه در بدنه وزارت علوم را رد کرد.

سجاد موسوی دبیر تشکیلات اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویی  در گفت‌و گو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم با اشاره به دیدار شب گذشته وزیر علوم با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی اظهار داشت: در این جلسه 5 اتحادیه دانشجویی و انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران حضور داشتند، دانشجویان حاضر به حضور انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران که زیر نظر هیچ اتحادیه‌ای نیست در نشستی که با عنوان اتحادیه‌های دانشجویی برگزار می‌شود،  اعتراض داشتند، پاسخ مدیرکل فرهنگی وزارت علوم به این اعتراضات این بود که این تشکل از باسابقه‌ترین تشکل‌هاست و به همین دلیل است که به جلسات دیدار با رهبری در کنار اتحادیه‌های دانشجویی دعوت می‌شود.

وی با اشاره به حضور برخی از مسئولان وزارت علوم در این دیدار گفت: ضیا هاشمی، فریدون، میرزایی و وزیر علوم در این دیدار حضور داشتند و عمده این دیدار به طرح انتقادات نسبت به مدیریت وزیر علوم در دانشگاه‌ها گذشت.

این فعال دانشجویی افزود: اغلب دانشجویان به تشکیل این جلسه پس از مدت زمان طولانی انتقاد کردند هاشمی معاون فرهنگی وزیر علوم این انتقادات را پذیرفت و گفت علیرغم خواست فرجی دانا برای برگزاری چنین جلسه‌ای وی فرصت برگزاری این جلسه‌ را قبل از این نداشته‌ است.

موسوی گفت: یکی دیگر از اعتراضات دانشجویان درباره حضور اصحاب فتنه در بدنه وزارت علوم بود که وزیر علوم این مساله را رد کرد به خصوص درباره یکی از مشاوران خود و تاکید کرد مشاورش(توفیقی) بعد از فصل الخطاب رهبری موضع حمایتی در زمینه فتنه 88 نداشته است، همچنین درباره استعلام‌ها برای انتصابات اذعان کرد انتصابات براساس استعلام وزارت اطلاعات بوده است.

عضو شورای مرکزی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان ادامه داد: بحث بورسیه‌ها نیز مطلب دیگری بود که از سوی دانشجویان مطرح شد و اینکه اگر رانتی در این زمینه شده است قویا وزارت علوم با آن برخورد کند و نسبت به اعلام سه هزار بورسیه غیر قانونی گلایه کردند.

وی یاداور شد: معاون فرهنگی وزارت علوم در این دیدار عنوان کرد که برخی از تشکل‌های دانشجویی در گذشته به شکل سازماندهی شده بورس شده‌اند که این مساله باعث اعتراض دانشجویان شد، اصرار کردیم نام آنها را اعلام کند که معرفی نکردند.

موسوی تصریح کرد: برخی از دانشجویان عنوان کردند با تاخیر در برگزاری این جلسه و برگزاری آن پس از مطرح شدن مسائلی درباره استیضاح وزیر علوم این شائبه ایجاد شده است که دلیل برگزاری این جلسه در همین زمینه است که پاسخ آقای هاشمی این بود که ما هر دو یا سه هفته یک بار احتمال استیضاح را می‌دهیم و اکنون یکی از دورترین زمان‌ها نسبت به  استیضاح است.

این فعال دانشجویی افزود: معاون فرهنگی وزارت علوم نسبت به گفتمان‌ها، موضوعات و مطالب مشابه تشکل‌های دانشجویی انتقاد داشت و عنوان کرد: کاش مطالب کمی متفاوت تر باشد که ما نیز برای این مساله پاسخ داشتیم و دلیل آن را مبانی مشابه تشکل‌های دانشجویی بر اساس آموزه‌های انقلابی اعلام کردیم.همچنین وی نقد را حق دانشجویان و نیاز وزارت علوم دانست و البته قول داد از این پس اینگونه جلسات با تشکل‌ها بیشتر برگزار شود.

وی گفت: همچنین در این جلسه نسبت به عملکرد شورای‌عالی انقلاب فرهنگی انتقاداتی مطرح شد و اینکه چرا شورا با وجود اینکه آرا اغلب اعضای هیات علمی را می‌بیند با آن مخالفت می‌کنند.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: البته در کنار انتقادات حمایت هایی نیز از برخی اقدامات و سیاستهای وزارت علوم در زمینه مدیریت دانشگاه‌ها از سوی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران مطرح شد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon