مخالفان سوری نخست وزیر خود خوانده خود را برکنار کردند

مخالفان سوری نخست وزیر خود خوانده خود را برکنار کردند

خبرگزاری تسنیم: معارضان خارج نشین سوریه موسوم به "ائتلاف مخالفان سوری" در ادامه روند اختلافات خود ، احمد طعمه نخست وزیر خود خوانده معارضان خارج نشنین سوریه را برکنار کردند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، شبکه تلویزیونی اسکای نیوز، امروز سه شنبه در خبر فوری خود اعلام کرد: ائتلاف سوری مخالف تصمیم گرفت که احمد الطعمه نخست وزیر موقت را برکنار کند.

ائتلاف مخالفان سوری از مدت‌ها پیش شاهد بروز اختلاف و چند دستگی داخلی است اما در چهار ماه اخیر بر شدت این اختلافات افزوده شده است به گونه ای که هریک از اعضای این ائتلاف دیگری را به فساد و قدرت طلبی و ناکارآمدی متهم می کند.

همین اختلافات تاکنون باعث برکناری و عزل و نصب های زیادی در داخل این ائتلاف شده است.

در همین راستا، روزنامه سعودی عکاظ یک هفته پیش فاش کرد که اعضای این ائتلاف قصد دارند تا از نخست وزیر خود خوانده خودشان سلب اعتماد کنند.
برخی منابع آگاه در ائتلاف سوری مخالف به این روزنامه گفتند: "شماری از اعضای ائتلاف درمسیر سلب اعتماد از دولت موقت به ریاست احمد طعمه و یافتن جایگزینی برای تصدی این سمت حرکت می کنند".

این منابع گفتند: "تاکنون شخصیت های نامزدی برای جانشینی طعمه وجود ندارد و دولت دو گزینه پیش رو داد: یا سلب اعتماد یا ساماندهی و نهادینه کردن روابط با ائتلاف براساس معیارها و قانون داخلی که اختیارات دو گروه را روشن می کند".

این منابع اشاره کردند: "رویکرد کلی در نزد بیشتر اعضای ائتلاف همان سلب اعتماد از دولت طعمه – در صورت توافق نکردن درباره تعیین ماهیت کاری هر یک از دو موسسه ائتلاف و دولت- است".

درهمین حال، پایگاه سعودی ایلاف نیز اخیرا در گزارشی اعلام کرد اختلاف میان سران ائتلاف هم اکنون آشکار شده به گونه ای که "میشل کیلو" از سران ائتلاف مخالفان سوری، احمد الجربا، رییس پیشین ائتلاف را به رساندن دوست و پیرو خود "هادی البحره" به ریاست ائتلاف متهم کرد.

به نوشته العالم به نقل از ایلاف، کیلو اذعان کرد که ائتلاف مخالفان خارج نشین به پایان کار خود رسیده و آنچه به اصطلاح "انقلاب سوریه" نامیده می شود، پایان یافته است.

نشست چندی پیش ائتلاف مخالفان سوری برای انتخاب رییس جدید، با کنار رفتن شخصیت های معروف و روی کار آمدن هادی البحره به عنوان رییس جدید و "نصر الحریری" به عنوان دبیرکل همراه شد. به همین دلیل میشل کیلو از احمد الجربا به علت کمک به روی کارآمدن البحره به شدت انتقاد کرد و از مصطفی الصباغ از دیگر سران ائتلاف نیز به علت همراهی با الجربا انتقاد و الجربا و الصباغ را به تشکیل مافیا متهم کرد.

البحره نیز در واکنش به انتقادات کیلو گفت: "کیلو در تصمیم گیری های ائتلاف مخالفان سوری مشارکت داشت و الجربا را در سفرهای خارجی اش همراهی می کرد و اگر معتقد است که انقلاب سوریه پایان یافته است، به خانه اش برود و استراحت کند".

کیلو که عضو ائتلاف مخالفان سوری است و استعفاء نداده، در کنفرانسی خبری گفته بود: الجربا و الصباغ دشمنان خونی همدیگر هستند و قبلاً یکدیگر را به خیانت و مزدوری متهم می کردند ولی هم اکنون با همدستی همدیگر اعضای دیگر ائتلاف را از زمامداری دور کرده اند و الجربا با تهدید و پول و کمکِ " فایز ساره " توانست هادی البحره را به ریاست ائتلاف برساند.

کیلو معتقد است که الجربا دوست و پیرو خود البحره را به ریاست ائتلاف مخالفان سوری رساند تا خودش 6 ماه بعد دوباره ریاست ائتلاف را به دست بگیرد و هدفش از رساندن البحره به ریاست ائتلاف، پنهان کردن شکست های خود در دوران یک سال ریاست ائتلاف است.

کیلو از اقدامات گروههای مسلح علیه نظام سوریه را به زعم خود انقلاب خواند و گفت: "انقلاب سوریه آخرین نفس های خود را می کِشَد".

وی همچنین اعلام کرد که می خواهد با تعدادی از مخالفان سوری خارج نشین ائتلافی را به جای ائتلاف مخالفان سوری تشکیل دهد.

" لؤی المقداد " هماهنگ کننده سیاسی و رسانه ای گروه مسلح ارتش آزاد سوریه نیز در آخرین روز انتخابات ائتلاف مخالفان سوری نامه ای برای این ائتلاف فرستاد و در آن نوشت: عُمْر ائتلاف مخالفان سوری تمام شده است زیرا ائتلاف کارایی خود را از دست داده است و منافع شخصی بر این ائتلاف حاکم شده است و با این وضعیت نمی تواند به فعالیت خود ادامه بدهد.

انتهای پیام/ر

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان