شرکت ۵۰ درصدی مردم در توسعه ورزش همگانی کشور تا سال ۱۴۰۴

شرکت 50 درصدی مردم در توسعه ورزش همگانی کشور تا سال 1404

خبرگزاری تسنیم: رئیس فدراسیون ورزش های همگانی از پیش بینی شرکت حداکثر ۵۰ درصدی مردم در توسعه ورزش همگانی کشور تا سال ۱۴۰۴ در کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، علی مجدآرا شامگاه دوشنبه در مجمع انتخابات هیئت ورزش های همگانی استان کردستان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری اظهار کرد: در دیداری که با قهرمانان و نحبگان ورزش همگانی به دیدار مقام معظم رهبری رفته بودیم، ایشان فرمودند ورزش همگانی امروز بهتر از گذشته است و این نتیجه تلاش شما بوده و تاکید کردند ورزش همگانی نیاز اساسی کشور است.

وی به انتخاب رئیس هئیت ورزش همگانی کردستان اشاره کرد و گفت: هیئت جدید باید برنامه ریزی دقیق و منظمی را برای پیشرفت اهداف خود داشته باشند، تلاش و زحمات زیادی توسط اعضای هیئت قبل صورت گرفته است و اطمینان دارم با برنامه ریزی استراتژیکی که انجام می شود استان کردستان به عنوان یک پایلوت ورزش در سطح کشور معرفی می‌شود.

رئیس فدراسیون ورزش های همگانی تصریح کرد: در سند توسعه ورزش های همگانی که تا سال 1404 منظور شده است، پیش بینی کرده ایم که حداکثر 50 درصد مردم در ورزش همگانی شرکت داشته باشند و طبق آمارهای اخیر که تا ماه گذشته محاسبه شد، حدود 21 درصد مردم در ورزش های همگانی شرکت دارند، آمادگی جسمانی و ایروبیک به عنوان یکی از کمیته های زیرمجموعه فدراسیون در تمامی باشگاه های ایران مخاطب دارد و بعد از رشته ورزشی فوتبال بیشترین طرفدار را دارد.

وی گفت: در فدراسیون ورزش های همگانی بیش از 60 کمیته و انجمن داریم که مسئولیت بسیار بزرگ و خطیری بر عهده ما است و کار زیاد و مسئولیت سنگین بر این اساس است که انسان های بزرگ باید این مسئولیت ها بر عهده بگیرند.

مجدآرا در رابطه پیشرفت این رشته ورزشی راهکار 5 گانه ای را بیان کرد و افزود: همکاری نهادها، ارگان ها و دولت با این رشته ورزشی اولین گام این راهکار است و در این مبحث مدیرکل ورزش و جوانان استان کردستان هم می گنجد و باید تمامی مسئولین کشوری و دولتی در پیشرفت این ورزش سهیم باشند و تشکیل شورای راهبردی در استان کردستان و از استفاده از افراد تحصیل کرده و خبره ورزشی برای ترسیم سند توسعه ورزش همگانی از ارکان مهم آن است.

وی گفت: دومین راهکار تهیه زیرساخت ها، تجهیزات، سالن ها و امکانات ورزشی در زمینه پیشرفت ورزش همگانی است و برای دستیابی به این هدف، بخشنامه ای از سوی فدراسیون به استان های کشور ارسال شده است که استاندار به عنوان رئیس شورای ورزش همگانی استان و مدیرکل ورزش و جوانان دبیری این شورا را بر عهده دارد و با تشکیل این شورا و با انتصاب فرمانداران و بخشداران جدید در سراسر کشور و ارائه دستور کار زمینه رونق و گسترش این رشته ورزشی در تمامی نقاط استان مهیا می شود.

رئیس فدراسیون ورزش های همگانی خاطر نشان کرد: عامل مهم دیگر نزدیکی امکانات ورزشی به محل اسکان مردم و جمعیت های مخاطب است زیرا اگر سالنی در مرکز استان باشد و ورزشکاران از شهرستان های تابعه برای ورزش به مرکز استان رفت و آمدند کنند و یا برای تمرین در یک سالن ورزشی 1 یا 2 ساعت در مسیر باشند، ارزشی ندارد.

وی افزود: مهمترین مسئله در میان  راهکار، بحث آموزش نوین علوم ورزشی به افراد است که آگاهی مردم و ورزشکاران را در خصوص فایده های ورزش بالا ببرد، شعار امسال فدراسیون را سال آموزش در ورزش همگانی نام گذاری کرده ایم و بیش از 1200 کلاس آموزشی را در سال 92 برگزار کرده که آمار فوق العاده ای در بین سایر فدراسیون های ورزشی است و در سال 93 نیز برگزاری 1500 کلاس آموزشی را در سراسر کشور در برنامه کاری فدراسیون قرار دارد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon