برنامه‌ریزی ورزش و جوانان کردستان برای توسعه ورزش همگانی

برنامه‌ریزی ورزش و جوانان کردستان برای توسعه ورزش همگانی

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل ورزش و جوانان استان کردستان گفت: مقام معظم رهبری می‌فرمایند یکی از نیازهای اساسی کشور فراگیر شدن ورزش همگانی در میان مردم است، و با توجه به این رهنمود ارزشمند توجه به ورزش همگانی اولویت ورزش و جوانان کردستان است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حامد جولایی مدیرکل ورزش و جوانان استان کردستان در مجمع انتخابات رئیس هیئت استان اظهار کرد: در دیدار رئیس فدراسیون ورزش های همگانی با استاندار کردستان، اولویت کاری هیئت جدید ورزش های همگانی تشکیل شورای ورزش همگانی استان به ریاست استاندار کردستان است و این شورا وظیفه سیاست گذاری کلان را برای پیشرفت ورزش همگانی را در سطح استان بر عهده دارد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره ورزش همگانی گفت: مقام معظم رهبری می فرمایند یکی از نیازهای اساسی کشور فراگیر شدن ورزش همگانی در میان مردم است، و با توجه به این رهنمود ارزشمند یکی از اولویت های کاری اداره کل ورزش و جوانان استان کردستان و فدراسیون توجه بیشتر به ورزش های همگانی در سطح جامعه است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کردستان تصریح کرد: از دل ورزش همگانی است که قهرمانان رشته های مختلف ورزشی ظهور می کنند و بر این اساس وزارت ورزش و جوانان در سال 93 با برنامه ریزی که انجام داده، کلیه فدراسیون ها را موظف به تشکیل کمیته ورزش همگانی کرده است و اداره کل ورزش و جوانان با انجام مکاتبات با تمامی هیئت های ورزشی در سطح استان و شهرستان های تابعه نسبت به فعال کردن کمیته همگانی اقدام کرده است.

وی گفت: هیئت ورزش‌های همگانی در تمام شهرستان های تابعه استان فعال است و از 26 کمیته زیر مجموعه 20 کمیته هم فعال شده‌اند و در 10 ماه اخیر با توجه به کاهش فعالیت هیئت استان، هیئت‌های شهرستانی فعالیت بیشتری برای رفع این نقیصه داشته‌اند و حدود 12 هزار ورزشکار سازمان یافته درسطح استان در ورزش های همگانی دارای فعالیت می باشند.

جولایی افزود: تعامل هیئت جدید با شهرداری و آموزش و پرورش خواسته اداره کل ورزش و جوانان است زیرا شهرداری و آموزش و پرورش کمک های بسیار مناسبی را در زمینه امکانات و گسترش این رشته ورزشی در جامعه می توانند انجام دهند.

وی گفت: از کلیه روسای هیئت ورزش های همگانی شهرستان ها تقاضا دارم جلساتی با رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان برای گسترش و پیشرفت هرچه بیشتر این رشته ورزشی برگزار کنند و اداره کل ورزش و جوانان نیز حمایت و پشتیبانی مناسبی از آنان به عمل می آورد. 

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon