هیئت ورزش‌های همگانی کردستان به ورزش بانوان توجهی ویژه دارد

هیئت ورزش‌های همگانی کردستان به ورزش بانوان توجهی ویژه دارد

خبرگزاری تسنیم: رئیس جدید هیئت ورزش های همگانی استان کردستان گفت: توجه به ورزش بانوان اولویت اصلی هیئت ورزش های همگانی استان کردستان است و در این زمینه برنامه‌ریزی‌های متناسب و مؤثر انجام می شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، محمد شفیعی رئیس جدید هیئت ورزش های همگانی استان کردستان در مجمع انتخابات این هیئت اظهار کرد: ورزش همگانی از بدنه خانواده ها از همان سن نوزادی و کودکی آغاز می شود و تا سن کهنسالی که توان حرکت از شخص گرفته می شود، ادامه دارد و متولیان امر باید برنامه ریزی مشخصی را از ابتدای زندگی تا انتهای زندگی افراد برای انجام و مبادرت آنان به ورزش های همگانی داشته و اشخاص را در رشته های ورزش همگانی دخیل و درگیر کنند.

وی گفت: دولت در سال 76 با تصویب برنامه ورزش کارمندان حمایت قاطع خود را نسبت به توسعه ورزش کارمندان و کارکنان دولت انجام داد و این عامل به معنای حمایت دولت از ورزش است، وزارتخانه ها و سازمان ها از ابتدا با تشکیل فدراسیون ها در سطح کشور و راه اندازی هیئت های ورزشی در سطح استان و شهرستان این حمایت ها را ساماندهی کردند و در هر صبح جمعه شاهد هستیم با ایجاد نشاطی که با ابزار ورزش با همایش های پیاده روی خانوادگی انجام می گیرد موجبات توسعه ورزش همگانی ایجاد می شود.

رئیس هیئت ورزش های همگانی استان کردستان تصریح کرد: از سوی دیگر مقام معظم  رهبری نیز بدون استثنا هفته ای 2 جلسه را به انجام ورزش های همگانی اختصاص می دهند و در این خصوص برنامه ریزی مستمری دارند این امر مهم نیز نشانه حمایت نظام از ورزش همگانی است.

وی گفت: تمامی این عوامل مایه افتخار اعضای جلسه است که همه ما موضوعی را پیگیری می کنیم که از راس هرم نظام تا پایین ترین اعضا که خانواده ها و تشکیلات خانواده هستند همه علاقمند به توسعه برنامه ورزش همگانی هستند و مقام معظم رهبری نیز سفارش ویژه ای به توسعه ورزش های همگانی داشته‌اند.

شفیعی افزود: وظیفه متولیان امر در شهرستان ها است که با برنامه‌ریزی‌ها و تعاملی که با ادارات ورزش و جوانان دارند تحت چهارچوب و ضوابط فدراسیون ورزش های همگانی بتوانند این موارد را ساماندهی کنند تا جامعه ورزشی استان را پر بارتر از گذشته نشان دهیم.

وی گفت: این امر محقق نمی‌شود مگر با تعامل با آموزش و پرورش که دارای نیروی های متخصصی در این زمینه هستند و تعامل با جامعه کارگری که امکانات مناسبی تحت عنوان ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اختیار دارند و جامعه کارمندان که فرمانداری ها  و استاندار هر استانی متولی امر است و آئین نامه ای هم که توسط فدراسیون برای توسعه ورزش های همگانی در جامعه تبیین شده که گواه این مدعاست که همت و نیت ویژه ای برای توسعه ورزش همگانی وجود دارد.

رئیس هیئت ورزش های همگانی استان کردستان اظهار کرد: بستر برای توسعه و تقویت ورزش های همگانی در حوزه دانشجویی، دانش آموزی، کارگری در حوزه ائمه جماعات وجود دارد و با استفاده از امکانات، اختیارات و اعتباراتی که شهرداری ها دارند توسعه ورزش همگانی به عنوان وظیفه ذاتی و اصلی شهرداری ها باید مورد توجه قرار داشته باشد که بعضا این امر نادیده گرفته می شود اما با پیگیری های جدی و برنامه ریزی مستمر، این امر نیز محقق می‌شود.

وی گفت: در حال حاضر جامعه استان کردستان جامعه بانشاطی است باید برنامه ریزی مناسب این نشاط را ساماندهی کنیم و مورد تاکید استاندار کردستان است که نشاط جامعه استان بیشتر از این ها باشد و وظیفه دولت و نظام ایجاد نشاط بیشتر برای مردم استان کردستان است.

شفیعی افزود: برنامه های آشتی ورزش بین پدران و پسران، مادران و دختران جزو برنامه های اجرایی است که با ساماندهی نشاط خانوادگی را با ابراز ورزش توسعه می یابد و همچنین برنامه پیاده روی کارکنان از اهم وظایف هیئت ورزش های همگانی است و کارکنان دستگاه های اجرایی می توانند در 2 نوبت صبحگاهی و عصرگاهی فعالیت ورزشی خود را زیر نظر یک مربی متخصص و تحصیل کرده زیر مجموعه هیئت انجام دهند و این امر زمینه اشتغال مربیان در بخش آقایان و بانوان را فراهم می کند و هزینه خاصی را نیز در بر نمی‌گیرد و بازخورد مناسبی در پی دارد.

وی گفت: توجه به ورزش بانوان اولویت اصلی هیئت ورزش های همگانی استان کردستان است و در این زمینه برنامه‌ریزی‌های متناسب و مؤثر انجام می شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon