استفاده از ظرفیت‌های خدادادی رمز توسعه کردستان است‌

استفاده از ظرفیت‌های خدادادی رمز توسعه کردستان است‌

خبرگزاری تسنیم: نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه با به کارگیری فکر و تدبیر می‌توان به پیشرفت دست یافت، گفت: استفاده از ظرفیت های خدادادی رمز توسعه کردستان است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی‌شاهرودی در دیدار با نخبگان استان با اشاره به جایگاه ویژه انسان در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: پروردگار متعال با ایجاد فرصت رشد معنوی در این ماه بسترهای مناسبی برای انسان فراهم کرده است.

وی با بیان این که تقوا عامل معنویت مقاومتی و تشخیص مسیر درست است گفت: اگر انسان به تقوا برسد می تواند در مقابل بدی ها و کجی ها مقاومت کند و مردم از شر انسان های باتقوا در امان و به خیرشان امیدوار هستند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به آیاتی از قرآن که زمین و آسمان را مسخر انسان کرده است تصریح کرد: در بخش مادی نیز همه چیز در تسخیر انسان است و خداوند بستر های لازم برای رشد انسان را فراهم کرده است.

وی با اشاره اسلام یک دین جامع است که هر دو بعد مادی و معنوی را موردنظر قرار داده است گفت: دین شناسی و به کارگیری تدبیر، مدیریت و دانش در امور  را برای دست یابی انسان به کمال ضروری است و اگر کسی آب و یا خاک در اختیار داشته باشد اما گرسنه باشد خداوند او را لعنت می کند.

حجت‌الاسلام حسینی شاهرودی با بیان این که یکی از مشکلات اساسی در سطح کلان راحت طلبی است افزود: افراد به دنبال این هستند که ره صد ساله را یک شبه طی کنند در صورتی که برای رسیدن به رشد باید سختی ها را تحمل کرده و با استفاده از فرهنگ بیگانه نمی‌توان به توسعه رسید.

وی گفت: با به کارگیری فکر و تدبیر می توان به پیشرفت دست یافت و باید اقتصاد دانش بنیان را سرلوحه خود قرار داد در غیر اینصورت نمی‌توان به توسعه رسید.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با تاکید بر شناسایی مشکلات اساسی و چاره اندیشی برای رفع آن ها گفت: گاهی توجه بیش از اندازه به رعایت تعدادی از استانداردها، سبب غفلت از مسائل دیگر می‌شود.

وی افزود: فرآیندها نیز آنقدر طولانی شده است که قدرت تصمیم گیری را کاهش داده است و ضروری است که در جهت کاهش آن اقدام شود.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی با مقایسه استان کردستان با مناطق دیگر کشور تاکید کرد: نعمات بسیاری از جمله منابع انسانی مدبر و با استعداد و موقعیت های مناسب استراتژیکی و آب و هوایی در کردستان وجود دارد که از این ظرفیت ها باید به نحو احسن و در جهت حل مشکلات موجود استفاده کرد.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon