اولاند: تحویل ناو میسترال به رویکرد روسیه بستگی دارد

اولاند: تحویل ناو میسترال به رویکرد روسیه بستگی دارد

خبرگزاری تسنیم: رئیس جمهور فرانسه تاکید کرد: تصمیم برای تحویل ناو جنگی میسترال به روسیه بستگی به رفتار و رویکرد مسکو در قبال بحران اوکراین دارد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، فرانسوا اولاند تصریح کرد: نخستین ناو جنگی میسترال تقریبا آماده شده و طبق برنامه اکتبر آینده به روسیه تحویل داده خواهد شد ولی تحویل دومین ناو جنگی میسترال به روسیه بستگی به رفتار و رویکرد مسکو در بحران اوکراین خواهد داشت.

بر اساس این گزارش تصمیم پاریس برای تحویل نخستین فروند از این ناو جنگی به روسیه با مخالفت شدید متحدان فرانسه از جمله آمریکا روبرو شده است.

اولاند افزود: در شرایط کنونی هنوز در خصوص تحریم هایی که تحویل این ناو جنگی به روسیه را ممنوع کند تصمیمی اتخاذ نشده و فرانسه قصد دارد طبق برنامه قبلی نخستین فروند از این ناوها را به روسیه تحویل دهد. ولی اینکه آیا دومین فروند از این ناو به روسیه تحویل داده خواهد شد و یا فرانسه به این قرارداد پایبند خواهد بود بستگی به روسیه دارد.

این در حالی است که دمیتری راگوزین معاون نخست وزیر روسیه نیز روز گذشته تاکید کرد: من شک دارم که فرانسه این قرارداد را لغو کند چرا که لغو این قرارداد بیشتر برای فرانسه بد خواهد بود.

وی افزود: امیدوارم فرانسه به قرارداد تحویل ناوهای میسترال به روسیه پایبند بماند. صحبت از قرارداد چندین میلیارد یورویی است. فرانسه بسیار عملگرا است و من شک دارم که آنها این قرارداد را لغو کنند.

راگوزین افزود: روسیه می تواند در صورت نیاز این ناوهای جنگی را در داخل کشور بسازد. قرارداد مربوط به تحویل ناوهای میسترال در سال 2011 میلادی بین روسیه و فرانسه منعقد شده است.

یک مقام ارشد دولت اوباما نیز تاکید کرد: آمریکا به شدت مخالف طرح فرانسه برای فروش ناوهای جنگی میسترال به روسیه است.دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس نیز روز گذشته نگرانی شدید لندن را نسبت به ادامه همکاری های نظامی و دفاعی اتحادیه اروپا با روسیه اعلام کرده و خواستار ممنوعیت صدور تجهیزات نظامی و دفاعی اروپا به روسیه شده است.

پس از تحولات اخیر اوکراین و افزایش تنش در روابط روسیه و غرب، آمریکا فشار زیادی را بر دولت فرانسه وارد کرده است تا از تحویل کشتی های میسترال به روسیه خودداری کند.
انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان