پست ریاست‌جمهوری متعلق به اتحادیه میهنی است/ رقابت تنگاتنگ "برهم صالح" و "فؤاد معصوم"

پست ریاست‌جمهوری متعلق به اتحادیه میهنی است/ رقابت تنگاتنگ "برهم صالح" و "فؤاد معصوم"

خبرگزاری تسنیم: اتحادیه میهنی کردستان عراق ضمن تأکید بر حق و سهم این اتحادیه درباره معرفی نامزد ریاست‌جمهوری به رقابت فؤاد معصوم و برهم صالح اشاره کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه المسله، عبدالعزیز حسن نماینده وابسته به اتحادیه میهنی کردستان عراق گفت: افراد زیادی برای پست ریاست جمهوری خارج از اتحادیه میهنی نامزد شده‌اند اما این پست متعلق به اتحادیه میهنی خواهد بود.

وی افزود: براساس شواهد اولیه فؤاد معصوم بیشترین شانس را دارد و نزدیک‌ترین رقیب به فؤاد معصوم، برهم صالح است. در جلسه روز چهارشنبه اتحادیه میهنی نامزد خود را معرفی خواهد کرد.

حزب اتحادیه میهنی روز دوشنبه برهم صالح و فؤاد معصوم را برای پست ریاست جمهوری معرفی کرد. قرار است که مجلس عراق فردا چهارشنبه برای انتخاب رئیس جمهوری جلسه برگزار کند. در سومین جلسه هیئت رئیس مجلس انتخاب شده بود.

از سوی دیگر احسان العوادی نماینده ائتلاف دولت قانون گفت: ائتلاف کردستان تاکنون نامزد خود را برای پست ریاست جمهوری معرفی نکرده است. وی با اشاره به عدم  توافق ائتلاف همپیمانی ملی درباره معاون اول رئیس جمهوری از گروه‌های سیاسی خواست که در جلسه فردا برای انتخاب رئیس جمهور حاضر شوند.

العوادی اعلام کرد: شواهد مثبتی درباره انتخاب رئیس جمهوری در این جلسه وجود دارد.

این در حالی است که محسن سعدون عضو ائتلاف کردستان روز گذشته خواستار تعویق جلسه انتخاب رئیس جمهوری عراق به پس از عید فطر به‌سبب عدم توافق احتمالی درباره انتخاب رئیس جمهوری با توجه به نامزد شدن نزدیک به صد نفر برای این پست شده بود.

از سوی دیگر عواطف نعمه نماینده ائتلاف دولت قانون گفت: بر اساس قانون اساسی عراق، ائتلاف دولت قانون بزرگ‌ترین فراکسیون پارلمان است. دولت قانون بیشترین رأی ملت عراق را به دست آورده است. ما ائتلاف بزرگ‌تر هستیم و بر نامزدی نوری المالکی برای نخست وزیری اصرار داریم زیرا ملت عراق از طریق صندوق‌های رأی آن را رقم زده است.

انتهای پیام/ر*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان