سازمان‌های بین‌المللی تهدید به انحلال جمعیت الوفاق بحرین را محکوم کردند

سازمان‌های بین‌المللی تهدید به انحلال جمعیت الوفاق بحرین را محکوم کردند

خبرگزاری تسنیم: سازمان‌های حقوقی بین‌المللی تصمیم دستگاه قضایی بحرین برای انحلال جمعیت وفاق اسلامی بحرین را محکوم کردند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری لؤلؤه، مرکز بین المللی پشتیبانی از حقوق و آزادی‌ها، عضو اتحاد دادگاه جنایی بین المللی، آزار و اذیت‌های قضایی دولت بحرین علیه جمعیت ملی وفاق اسلامی را محکوم کرد.

این مرکز اقدامات دستگاه قضایی بحرین علیه جمعیت الوفاق را دسیسه‌ای برای سرکوب کردن جنبش‌های حقوقی و ازبین بردن صدای معارضه مسالمت آمیز دانست.

شایان ذکر است که مقامات بحرینی جمعیت معارض الوفاق این کشور را به دلیل آنچه که تخلفات قانونی خواندند، به انحلال تهدید کرده‌اند.

شیخ علی سلمان دبیر کل جمعیت وفاق اسلامی بحرین  نیز در واکنش به تهدید مقامات بحرینی به انحلال جمعیت الوفاق اعلام کرده بود، تدابیر اتخاذ شده علیه الوفاق تدابیر سیاسی فریبکارانه با هدف از بین بردن باقی‌مانده فعالیت‌های سیاسی مسالمت آمیز است.

جمعیت معارض الوفاق از بزرگترین گروه‌های معارض بحرین است که از سال 2011 و همزمان با شروع انقلاب این کشور علیه نظامی حاکم بر بحرین فعالیت می‌کند و اعضای آن چندین بار از سوی خانواده حاکم بازداشت شده‌اند.

انقلاب بحرین از سال 2011 علیه خاندان حاکم بر این کشور شروع و حکومت بحرین به شدت آن را سرکوب کرده است. در این انقلاب بیش از 150 تن شهید و صدها نفر دیگر زخمی شده‌اند و بیش از 3000 نفر از معارضان نیز در زندان‌های بحرین به سر می‌برند.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان