خروج ایران از اقتصاد نفتی ۱۰ سال زمان می‌برد

خروج ایران از اقتصاد نفتی 10 سال زمان می‌برد

خبرگزاری تسنیم: رییس کمیسیون فضای کسب و کار اتاق بازرگانی تهران با اشاره به این که خروج از اقتصاد نفتی حداقل ۱۰ سال زمان خواهد گرفت، گفت: با روند فعلی اجرای برنامه های بالا دستی در زمان مقرر به اهداف دست نخواهیم یافت.

احمد پورفلاح در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اظهار کرد: خروج از اقتصاد مبتنی بر نفت با توجه به این که باید به صورت سیستمیک و برنامه ریزی شده انجام گیرد، حداقل 10 سال زمان خواهد برد.
وی در رابطه با گفته های اخیر وزیر اقتصاد مبنی بر این که اگر تحریم ها به طور کامل نیز لغو نشود به اقتصاد مبتنی بر نفت بازنخواهیم گشت، یادآور شد: برای خروج از اقتصاد مبتنی بر نفت باید بنگاه های کوچک و بخش خصوصی به شدت فعال شده و بازده مطلوبی داشته باشند و در کنار آن مالیات به درستی و اصولی دریافت و مشکلات بین المللی در زمینه صادرات رفع شود.
عضو هئیت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران افزود: رسیدن به فضای تعاملی و رقابتی با اقتصاد دنیا، دستیابی به بازار و اقتصاد آزاد، تقویت تشکل ها و بخش خصوصی و بازخواست از مجریان ناکارآمد از نیازهای اصلی اقتصاد تلقی می شود.
او با بیان این که پایین بودن بهره وری و عدم کوچک سازی دولت، امید به موفقیت سند چشم انداز را تضعیف کرده است خاطرنشان کرد: وجود برنامه های بالادستی این حسن را دارد که جایگاه ایران در بین کشورهای منطقه مشخص شده اما این برنامه ها به دلیل اجرای با تاخیر و نادرست از سوی مجریان نشان از درجا زدن برنامه دارد.
وی تاکید کرد: در سال های اخیر وجود محدودیت ها، عدم نگاه برنامه ریزی در تدوین بودجه، هدایت نادرست سرمایه به برنامه های قوی و عدم تخصیص صحیح منابع به برنامه و فعالیت های تاثیر گذار اقتصادی، عقب افتادگی از اجرای برنامه های بالادستی را به دنبال داشته و احتمال می رود تا پایان زمان مقرر برنامه ها کامل نشوند.
انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه