حضور گسترده ملت ایران در راهپمایی روز قدس "بسیار تعیین‌کننده" است

حضور گسترده ملت ایران در راهپمایی روز قدس "بسیار تعیین‌کننده" است

خبرگزاری تسنیم: نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: شرایط حاکم بر عراق و غزه، روز قدس امسال را متفاوت‌تر از سال‌های گذشته کرده و قطعا حضور ملت ایران در روز قدس بسیار تعیین‌کننده خواهد بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به حضور گسترده و باشکوه مردم در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان برای محکومیت‌ جنایت‌های رژیم صهیونیستی و گروهک تروریستی داعش، گفت: با کمال تاسف روند جهت‌گیری‌ها در جهان اسلام به دلیل رفتار اشتباه سران برخی کشورهای اسلامی و سران برخی کشورهای عربی با یک وضعیت نگران کننده‌ای مواجه شده است.

وی افزود: اگر بخواهیم از وضعیت امروز منطقه تحلیل کلی ارائه دهیم باید بگوئیم که آمریکایی‌ها از سال 2010، استراتژی‌شان را ازجنگ بین تمدن‌ها به جنگ درون تمدنی تغییر دادند؛ در گذشته روی جنگ تمدن‌ها و جنگ بالکان از جمله جنگ اول عراق و جنگ افغانستان و در واقع، جهت برنامه‌های خود را در راستای جنگ بین تمدن‌ها قرار داده بودند اما وقتی توفیقی در آن حرکت‌ بدست نیاوردند و هزینه‌هایشان افزایش یافت، استراتژی‌شان را به جنگ درون تمدنی تغییر دادند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران ایجاد اختلاف و درگیری بین فرق اسلامی، شیعه هراسی، ایران هراسی و اسلام هراسی را استراتژی جدید آمریکا در جنگ درون تمدنی عنوان کرد و ادامه داد: متاسفانه برخی قدرت‌های اسلامی و عربی در میدان دشمن بازی کردند و در حقیقت به اهداف آمریکا کمک کردند.

حجت‌الاسلام سعیدی، فجایع رخ داده در سوریه و عراق را از نقشه‌‌های از پیش طراحی شده توسط آمریکا دانست و گفت: آنچه که مردم و حکومت سوریه را در طی 3 سال گرفتار کرد و آنچه که در طول سالیان گذشته در پاکستان، عراق و افغانستان رخ داده، همان نقشه استعمار و آمریکا است.

وی به حمله نظامی رژیم صهیونیستی به نواز غزه اشاره کرد و آن را یک تجاوز بی‌رحمانه و ابلهانه توصیف کرد و افزود: همیشه اسرائیل از 3 ارتش دنیا در هراس بود، ارتش‌های مصر، سوریه و عراق لرزه بر اندام صهیونیست‌ها می‌انداختند اما امروز این یک گروه مقاومت کوچک به نام حماس است که لرزه به اندام صهیونیست‌ها انداخته است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسدارن با بیان اینکه با وجود کارشکنی‌های استعمار، ملت‌های مقاوم فلسطین، لبنان، سوریه و مردم انقلابی عراق در برابر همه این توطئه‌ها ایستادگی کرده‌اند، تصریح کرد: پشتیبانی ملت ایران و رهبر معظم انقلاب از مقاومت، نقطه عطفی در قدرت و حرکت مقاومت بوده و خواهد بود و تقویت نیروهای مقاومت را در سطح منطقه و بین‌الملل در پی داشته است.

حجت‌الاسلام سعیدی بر لزوم حضور همه‌گروه‌ها و جریان‌های سیاسی در راهپیمایی روز جهانی قدس تأکید کرد و گفت: هر مقدار حضور ملت ایران در صحنه‌های مختلف بیشتر بوده، میزان قوت مقاومت و حرکت ملت‌های انقلابی و مردم مسلمان نیز بیشتر شده است.

وی با بیان ویژگی‌های روز قدس امسال و تفاوت های آن با سال‌های گذشته، خاطرنشان کرد: شرایط حاکم بر عراق و غزه، روز قدس امسال را متفاوت‌تر از سال‌های گذشته کرده و قطعا حضور ملت ایران در روز قدس بسیار تعیین‌کننده خواهد بود و انتظار نیز این است که ملت فهیم ایران همچنان به مانند گذشته با تمام توان در صحنه‌ حضور داشته باشند تا بخشی از دین خود به آرمان فلسطین را ادا کنند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon