۱۶ کشته و ۸۱ زخمی در درگیری‌های شرق لیبی

16 کشته و 81 زخمی در درگیری‌های شرق لیبی

خبرگزاری تسنیم: درگیری بین نیروهای خلیفه حفتر فرمانده اسبق نیروی زمینی ارتش لیبی و شبه نظامیان اسلامگرا، ۱۶ کشته و ۸۱ زخمی بر جا گذاشت.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از بی بی سی، در پی تازه ترین درگیری‌ها بین نیروهای خلیفه حفتر فرمانده اسبق نیروی زمینی ارتش لیبی و شبه نظامیان اسلامگرا، 16 تن کشته و 81 نفر دیگر نیز زخمی شدند.

یک منبع که به دلایل امنیتی نخواست نامش فاش شود، گفت شبه نظامیان وابسته به گروه انصار الشریعه قصد داشتند به پادگان متعلق به یگانهای ویژه ارتش لیبی حمله کنند که تلاش آنها با دخالت نیروهای هوادار خلیفه حفتر ناکام ماند.

وی افزود: نیروهای حفتر با استفاده از بالگرد و جنگنده مواضع این شبه نظامیان را که قصد حمله به پادگان ارتش داشتد، هدف قرار دادند که در این درگیری‌ها 7 تن کشته و 40 نفر دیگر نیز زخمی شدند.

خلیفه حفتر از افسران سابق ارتش لیبی بود که از نظام قذافی جدا شد و بعدها در سرنگونی وی شرکت کرد. وی در سال 2011 میلادی بعد از سرنگونی قذافی، به سمت فرمانده نیروی زمینی ارتش لیبی منصوب شد.

ژنرال بازنشسته ارتش لیبی از دوماه پیش حملات خود را علیه شبه نظامیان وابسته به گروه‌های اسلامی در بنغازی آغاز کرده است که در این حملات ده‌ها تن کشته و یا زخمی شده اند.

حفتر که هدف خود را پاکسازی تروریست‌ها و اخوان المسلمین از لیبی اعلام کرده، گفته که عملیات وی تا تحقق کامل اهدافش ادامه خواهد یافت.

گرچه برخی از نیروهای ارتش و نیروهای هوایی ارتش لیبی به نیروهای حفتر پیوسته‌اند؛‌ اما دولت لیبی می‌گوید که حفتر برای انجام این عملیات، مجوزی از سوی دولت نگرفته و خود سرانه عمل می‌کند.

درگیری‌ها در بنغازی در حالی ادامه دارد که فرودگاه بین المللی طرابلس لیبی نیز از یک هفته پیش شاهد درگیری‌های خونین بین شبه نظامیان برای تسلط بر این فرودگاه بود.

وزارت بهداشت لیبی اعلام کرده که درگیری ها در اطراف فرودگاه طرابلس و مناطق مجاور آن به کشته شدن 47 نفر و زخمی شدن 120 نفر دیگر منجر شده است. این در حالی است که حدود نود درصد از هواپیماهای موجود در این فرودگاه آسیب دیده و پروازهای آن نیز به حالت تعلیق در آمده است.

دولت لیبی از زمان سرنگونی معمر قذافی در سال 2011 میلادی، نتوانسته است به جنگ داخلی بین شبه نظامیانی که به منظور گسترش نفوذ سیاسی و اقتصادی خود با یکدیگر مبارزه می‌کنند، در این کشور پایان دهد.

وزارت خارجه لیبی از شورای امنیت خواسته است که بدون دخالت نظامی در برقراری امنیت این کشور وارد عمل شود. شورای امنیت سازمان ملل متحد از طرفین درگیر در این کشور خواسته که به منظور فراهم کردن ثبات و امنیت در این کشور، وارد گفتگوهای سیاسی شوند.

این در حالی است که سازمان ملل در پی این نا آرامی‌های، برخی از کارکنان خود را از لیبی خارج کرده است.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان