هنرمندان ایرانی با خلق اثر صدای خود را به جهان برسانند

هنرمندان ایرانی با خلق اثر صدای خود را به جهان برسانند

خبرگزاری تسنیم: ناصر فیض گفت: هنرمندی که قلم خود را در راه دفاع از مظلوم به کار نبندد به جز سرگرمی چیزی از او برنمی‌آید. من از اهالی قلم می‌خواهم که در اقدام علیه ظلم و ستم همراه ما باشند و صدای خود را به گوش جهانیان برسانند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مرتضی گودرزی دیباج، مدیر دفتر هنرهای تجسمی حوزه هنری در نشست خبری «غزه تنها نیست» گفت: در حال حاضر تکلیف داریم تا به عنوان انسان‌های آزاده از مردم مظلوم غزه دفاع کنیم.

او اضافه کرد: هنرمندان مسلمان ایرانی باید روحیه انسان مدارانه خود را باردیگر نشان دهند و با خلق آثاری عملکرد خود را به عنوان هنرمندان متعهد به نمایش درآورند.در حال حاضر شاهد یک جنگ رسانه‌ای در دنیا هستیم که رسانه‌های ایرانی در یک سوی این جنگ قرار دارند.

گودرزی دیباج با اشاره به نقش برخی از رسانه‌های غربی در وارونه کردن حقایق خاطرنشان کرد: ما انتظار خاصی از آمریکایی‌ها نداریم اما شاهد آن هستیم که بسیاری از واقعیات را رسانه‌های غربی از چشم بشریت دور کرده‌اند. فاجعه غزه یک امتحان بزرگ برای همه انسان‌های آزاده است و باید در آن به یک تبار شناسی جدید برسیم.

مدیر دفتر هنرهای تجسمی حوزه هنری با تأکید بر نقش فعال هنرمندان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین افزود: باید پیشکسوتان هنر در ایران یک بیدارباش جدی به کسانی که دنباله روی آنها هستند بدهند. در حال حاضر یک نبرد و هماورد حق و باطل در جهان رخ می‌دهد. برای ما یکی از دغدغه‌های جدی از ابتدای انقلاب تاکنون مسئله فلسطین بوده است.

گودرزی دیباج افزود: در گردهمایی چهارشنبه نمایشگاهی از آثار هنرهای تجسمی با موضوع فلسطین برگزار می‌شود. فراموش نکنیم که رژیم اسرائیل بعد از روز قدس نیز به جنایت خود ادامه می‌دهد، به همین خاطر ما هم باید به فعالیت در عرصه‌های هنری و تبیین هنر متعهد در عرصه بین المللی ادامه دهیم.

رسول اولیا زاده در نشست خبری «غزه تنها نیست» به جنایت رخ داده در حق مردم فلسطین اشاره کرد و گفت: شاهد آن هستیم این اتفاقات در زمانی رخ می‌دهد که دیدار تیم های برزیل و آلمان در جریان است. رسانه‌های جهان آنقدر درگیر این مسئله می‌شوند که مظلومیت مردم غزه در آن بازی پرهیاهو گم می‌شود.

وی ادامه داد: در این بین جالب است که گروه‌های ساخته شده توسط اسرائیل و آمریکا همه روزه در عراق و سوریه آتش افروزی می‌کنند اما تمامی آنها در ارتباط با مردم مسلمان غزه سکوت کرده‌اند.

مدیر خانه عکاسان ایران افزود: چند سال پیش نیز مردم بحرین برای رسیدن به خواسته‌های به حق خود تظاهرات مسالمت آمیزی را انجام دادند اما می‌بینیم که چند کشور عربی به سرکوب این معتضرین می‌پردازند و حالا هم در قبال غزه سکوتی مرگبار اختیار کرده‌اند.

اولیازاده با اشاره به جمله‌ای از امام حسین(ع) گفت: امام حسین (ع) همواره تأکید کردند که اگر دین ندارید حداقل آزاده باشید. من هم می‌خواهم بگویم اگر آزاده هستید چرا نسبت به جنایات رخ داده در غزه هیچ عکس العملی نشان نمی‌دهید.

او اضافه کرد: ما باید به وظیفه انسانی و الهی خود واقف باشیم ما نباید تعهد خود را نسبت به مسئله فلسطین فراموش کنیم. به همین خاطر فردا(چهارشنیه) در اجتماع هنرمندان در حوزه های مختلف در حوزه هنری نمایشگاه عکسی با مضمون اتفاقات رخ داده در غزه برپا می‌شود.

مدیرخانه عکاسان ایران گفت: باید همه انزجار و خشم خود را از جنایت اسرائیل به جهانیان نشان دهیم و تلاش آنها برای ایجاد این سکوت مرگ بار در عرصه رسانه‌ای را از بین ببریم.

اولیازاده در پایان خاطرنشان کرد: در جنگ 33 روزه خانه عکاسان حدود 20 عکاس را به لبنان اعزام کرد. اما در شرایط کنونی غزه که امکان ارسال دارو و غذا هم وجود ندارد نمی‌توانیم عکاسان را برای ثبت عمق فاجعه اعزام نماییم و مطمئنا اگر امکان اعزام عکاس باشد قطعا خانه عکاسان پیشقدم خواهد بود.

در ادامه ناصر فیض در نشست خبری «غزه تنها نیست» با اشاره به نقش پررنگ ادبیات در حمایت از مردم مظلوم غزه خاطرنشان کرد: خوشبختانه در تاریخ شاهد آن بودیم که شاعرانی بودند که همواره مسیر خود را از کسانی که همواره به مدح و ستایش ظالمان می‌پرداختند جدا کرده‌اند. البته این روزها هم شاعران و اهالی ادب بسیاری هستند که از مردم مظلوم فلسطین حمایت می‌کنند.

وی افزود: امروز ما با واقعیتی مواجه هستیم که می بینیم دشمنان ما از احمق‌ها هستند و گرنه آنها هیچگاه در ماه مبارک رمضان دست به جنایت نمی‌زدند و زنان و مردان بی‌گناه را به شهادت نمی‌رساندند.

مدیر اجرایی دفتر طنز حوزه هنری  با اشاره به خاطرات خود در سفر به سوریه گفت: آنهایی که ادعا می‌کنند فقط مراکز نظامی را مورد هدف قرار می‌دهند باید در حال حاضر ببینند که این زنان و کودکان هستند که کشته و زخمی می‌شوند. زمانی که در سوریه بودیم این گروه‌های تکفیری یک مدرسه را مورد هدف قرار دادند و شمار زیادی از کودکان بی‌گناه را به شهادت رساندند.

فیض افزود: آنهایی که سودای تغییر خاورمیانه را در سرداشتند باید اکنون ببینند که به هدف خود نرسیده‌اند. من هم به زبان طنز به آنها می‌گویم خاورمیانه تغییر کرد در جهت و راستایی که ما می‌خواستیم.

او با بیان اینکه مردم ما همواره از مظلومان دفاع کرده‌اند گفت: مردم ایران هم به لحاظ داشتن فرهنگ ایرانی و هم به لحاظ داشتن فرهنگ دینی مقابل ظلم و ستم ایستاده‌اند. خوشبختانه شاهد آن هستیم که امروز بسیاری از آزادی‌خواهان جهان از مظلومان دفاع می‌کنند.

مدیر اجرایی دفتر طنز حوزه هنری در پایان خاطرنشان کرد: هنرمندی که قلم خود را در راه دفاع از مظلوم به کار نبندد به جز سرگرمی چیزی از او برنمی‌آید. من از اهالی قلم می‌خواهم که در این اقدام علیه ظلم و ستم همراه باشند و صدای خود را به گوش جهانیان برسانند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران