توسعه راه‌ها، چهارمحال و بختیاری را از بن بست اقتصادی خارج می‌کند

توسعه راه‌ها، چهارمحال و بختیاری را از بن بست اقتصادی خارج می‌کند

خبرگزاری تسنیم:استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: در دولت تدبیر و امید با توسعه راه‌های ارتباطی، چهارمحال و بختیاری از بن بست اقتصادی خارج می‌شود.

قاسم سلیمانی دشتکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد، اظهار کرد: روزانه بیش از 10 هزار کامیون بین بنادر جنوبی و استان‌های مرکزی کشور درحال تردد است که توسعه راه‌های استان نقش سازنده‌ای در توسعه اقتصادی دارد.

وی افزود: توسعه و بهره‌برداری چهارخطه‌های استان از جمله شهرکرد، بروجن، لردگان، خوزستان- فارسان –مسجد سلیمان، شهرکرد - ناغان و شهرکرد- بن- داران از طرح‌های در دست اجراست.

استاندار چهارمحال وبختیاری به پیشرفت فیزیکی مطلوب راه آهن مبارکه - بروجن اشاره کرد و گفت: طرح ایجاد راه آهن شهرکرد - اهواز در دست مطالعه و بررسی است.

سلیمانی تصریح کرد: توسعه و ارتقای سطح باند فرودگاه و افزایش تعداد پروازها از دیگر اهداف عنوان کرد.

وی با اشاره به حذف تونل گلاب در استان، اجرای انتقال آب با لوله را از دستاوردهای ارزنده در حوزه انتقال آب استان برشمرد و افزود: تلاش می‌شود حق مردم استان در برداشت و انتقال آب به دیگر استان‌ها از بین نرود.

استاندار چهارمحال و بختیاری از توسعه اشتغال، استفاده از بانوان در پست‌های کلیدی، توسعه صنعت و عمران استان به‌عنوان دیگر طرح‌های در دست اجرا در سطح استان خبر داد و خاطرنشان کرد: بهره‌برداری از مسکن‌های مهر در دست احداث و واگذاری به متقاضیان با سرعت در دست اجراست.

سلیمانی با بیان جذب چهار میلیارد ریال اعتبار ملی برای توسعه زیرساخت‌ها در طرح‌های مسکن استان افزود: ساخت مسجد، درمانگاه، مدارس و کلانتری در سطح استان آغاز شده است.

وی خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک بالغ بر دو هزار مسکن بهره‌برداری و به متقاضیان واگذار می‌شود.

استاندارچهارمحال‌وبختیاری به واگذاری تسهیلات به واحدهای تولیدی به منظور افزایش اشتغال و توسعه فعالیت‌های اقتصادی اشاره کرد و افزود: تلاش می‌شود در بخش دولتی با تعیین ردیف اعتباری، افراد استخدامی در آزمون‌های برگزار شده در آینده نزدیک به‌کارگیری شوند.

سلیمانی با بیان دستاوردهای دولت تدبیر و امید در توسعه خدمات بهداشت و درمانی استان و گفت: بالغ بر 10 میلیارد ریال از محل انصراف یارانه‌ها در بهداشت و درمان استان هزینه شده است.

وی افزود: با ایجاد همدلی بین مردم و مسئولان شاهد رشد و توسعه همه جانبه استان خواهیم بود.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon