جهان تغییر کرده است، تفکر فراموشی فلسطین از بین‌رفتنی است

جهان تغییر کرده است، تفکر فراموشی فلسطین از بین‌رفتنی است

خبرگزاری تسنیم: رئیس حوزه هنری می‌گوید هنرمندان باید همواره در کنار مردم مظلوم فلسطین حضور داشته باشند و برای دفاع از کرامت انسانی و انسانیت آثار قابل توجهی را در زمینه حمایت از فلسطین خلق کنند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، محسن مومنی‌شریف در نشست خبری «غزه تنها نیست» با محکوم کردن اقدامات صورت گرفته توسط رژیم صهیونیستی در غزه خاطرنشان کرد: آنچه که در آوردگاه کوچکی چون غزه رخ می‌دهد، آزمون خوبی است تا ببینیم مدعیان دروغین صلح چه عکس‌العملی را در برابر این جنایات انجام می‌دهند.

وی اضافه کرد: غزه میدانی بزرگ برای حمایت از کرامت انسانی و حقوق مظلومین است؛ در حالی که رهبران لیبرال دموکراسی در ابتدا سعی کردند تا چشم‌های خود را بر روی این جنایات ببندند اما بعدها که عمق این فاجعه را دیدند سعی در توجیه آن کردند.

مدیر حوزه هنری با بیان اینکه این روزها شاهد تحریف واقعیات از سوی برخی رسانه‌ها هستیم خاطرنشان کرد: به یاد داریم چند ماه پیش وقتی عده‌ای در سوریه به صورت مشکوک کشته شدند، سران کشورهای غربی و عربی چه اشک تمساحی برای آنها می‌ریختند اما وقتی که فاجعه‌ای چون شجاعیه در غزه رخ داد هیچکدام از آنها این اقدام را محکوم نکردند. فاجعه‌ای که در شجاعیه توسط اسرائیل صورت گرفت یکی از بزرگترین جنایت‌های این دوره بود.

مومنی‌شریف با ابراز تأسف از برخی اظهارنظرها و تفکراتی که در داخل ایران نسبت به موضوع فلسطین وجود دارد، گفت: متأسفیم که هنوز هم در معدود مجامع به اصطلاح روشنفکر در ایران کسانی سعی در ترویج تفکر لیبرالیسم و فراموشی قضیه فلسطین دارند، اما  در حال حاضر شاهد تغییر و تحول در جهان هستیم و به مرور این تفکر از میان می‌رود.

وی با اشاره به تغییرات صورت گرفته در جهان در سالهای اخیر اظهار کرد: به یاد داریم زمانی اسرائیل هر وقت می‌خواست ظرف کمتر از 3 روز به لبنان لشکرکشی می‌کرد و آنجا را مورد تعرض قرار می‌داد اما در حال حاضر می‌بینیم که رژیم صهیونیستی سومین حمله خود را به غزه انجام داده و ضربات قابل توجهی را از سوی فلسطینیان دریافت کرده است؛ فراموش نکنیم غزه محلی است که از هر طرف محاصره شده و این اقدامات علیه اسرائیل در این منطقه محصور انجام می‌شود.

مدیر حوزه هنری با اشاره به اینکه هنرمندان همواره در کنار مردم مظلوم و بیگناه حضور دارند، گفت: هنرمندان ما در هر جایی که انسان بی‌گناهی کشته شده و کرامت انسانی زیرسوال رفته همواره حضور داشته‌اند. هنرمندان ما در وقایع مختلف از جمله بوسنی، عراق، افغانستان و فلسطین حمایت خود را از مسلمانان و مردم مظلوم و بی‌گناهی که مورد ظلم قرار گرفته‌اند نشان داده‌اند.

مومنی‌شریف اضافه کرد: هنرمندان ما همواره عدم آسودگی خود را از رخ دادن چنین فجایعی با خلق آثار مختلف نشان داده‌اند. روز چهارشنبه نیز هنرمندان در حوزه هنری گردهم می‌آیند تا ابراز انزجارشان را از رژیم اشغالگر قدس نشان دهند.

وی همچنین در ادامه به برخی از نکوهش‌های که نسبت به هنرمندان در زمینه فلسطین وارد می‌شود نیز اشاره کرد و گفت: من لازم می‌دانم از هنرمندان دفاع کنم. مـتأسفانه برخی افراد هنرمندان را در مورد مسئله فلسطین نکوهش می‌کنند و می‌گویند شما در قبال مسئله فلسطین چه کار کرده‌اید. ما می‌بینیم که همواره هنرمندان ما در قضیه فلسطین پیش‌قدم بوده‌اند.

رئیس حوزه هنری همچنین تصریح کرد: مطمئناً هر کسی که دشمن اسرائیل باشد ما از او حمایت می‌کنیم. در مورد بحث‌هایی که در زمینه حمایت از مردم فلسطین می‌شود نیز باید بگویم در آنجا بحث امنیت ملی ما مطرح است. اگر مردم فلسطین با رژیم صهیونیستی تقابل نمی‌کردند ما باید به مصاف رو در رو با آنها در مرزهای خود می‌رفتیم.

مومنی‌شریف همچنین خاطره‌ای را از حضورش در عربستان در زمان حمله به غزه مطرح کرد و گفت: در سال 87 که اولین حمله به غزه انجام شد در شهر مدینه هیچکس چیزی درباره آن نمی‌گفت. در آن روزها شهر مدینه که شهر پیامبر بود در سکوتی عمیق نسبت به این قضیه فرو رفته بود اما 2 سال بعد وقتی که در سفر عمره بودم شاهد واکنش‌های مختلف مفتی‌های وهابی علیه سوریه بودم.

وی تصریح کرد: حوزه هنری همواره از هنرمندانی که در مورد موضوع فلسطین آثاری را خلق می‌کنند حمایت می‌کنند. البته فراموش نکنیم که امکانات ما محدود است. اما با همین امکانات محدود بهترین کارها ساخته شده در زمینه فلسطین مربوط به حوزه هنری است.

رئیس حوزه هنری در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه شاهد آن هستیم که نیروهایی که در فلسطین علیه اسرائیل می‌جنگند تفکراتشان از دیدگاه‌های چپی به دیدگاه انقلاب اسلامی تغییر یافته است. ما هیچگاه نباید از مسئله فلسطین غافل شویم. مسئله فلسطین مسئله اول جهان اسلام است که باید برای همه ما اولویت داشته باشد.

انتهای پیام/

 

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل