اجرای اصل ۴۸ قانون اساسی در دولت‌های قبل مغفول مانده است

اجرای اصل 48 قانون اساسی در دولت‌های قبل مغفول مانده است

خبرگزاری تسنیم: معاون اجرایی رئیس‌جمهور در شهرکرد گفت: اجرای اصل ۴۸ قانون اساسی در گذشته مورد غفلت واقع شده ‌و این امر توسعه متوازن منطقه‌ای کشور را تحت الشعاع قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، محمد شریعتمداری ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: اگر روند تخصیص اعتبارات و منابع در حوزه‌های مختلف تملک دارایی و هزینه‌ای به‌درستی انجام می‌شد، در سطح کشور منطقه محروم نداشتیم.

وی با بیان اینکه اجرای اصل 48 قانون اساسی در گذشته مورد غفلت واقع شده و این امر توسعه متوازن منطقه‌ای کشور را تحت الشعاع قرار داده است، افزود: هم اکنون استان‌های کمتر برخوردار در رتبه پایینی از توسعه قرار دارند و این یک خسران بزرگ برای کشور است.

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: استان‌های کمتر توسعه‌یافته از لحاظ مدیریت و جذب اعتبارات عمرانی و هزینه‌ای مورد توجه دولت‌های قبلی نبوده‌اند و هدف دولت تدبیر و امید از سفرهای هیئت دولت توجه ویژه به محرومیت‌های تاریخی این مناطق است.

شریعتمداری گفت: با نگاه دوباره به استان‌های کمتر برخوردار تا پایان دوره چهارساله دولت یازدهم شاهد جبران این کمبودهای تاریخی خواهیم بود.

وی تصریح کرد: استان‌های کمتر برخوردار باید با هم‌افزایی ملی، افزایش سهم مشارکت بخش خصوصی در برنامه‌های توسعه، فعال شدن نهادهای عمومی و غیردولتی و مشارکت عمومی برای جذب سرمایه تلاش کنند.

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: مدیریت جدی استان چهارمحال و بختیاری در استفاده تمام ظرفیت‌ها برای توسعه همه‌جانبه حائز اهمیت است که با شناخت عمیق فعالیت‌ها و اولویت‌بندی قابلیت‌ها محقق می‌شود.

شریعتمداری افزود: در چهارمحال و بختیاری باید نظام جامعی از آمار و اطلاعات که به‌طور پیوسته به‌روزرسانی می‌شوند ایجاد شود که اولویت‌های شهرستان‌ها و حوزه‌های مختلف توسعه‌ای استان مشخص باشد.

انتهای پیام/آ*

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon