بندر شهید رجایی محدودیتی برای پهلوگیری کشتی‌ها ندارد/کشتیرانی اسناد تاخیر پهلودهی را ارائه کند

بندر شهید رجایی محدودیتی برای پهلوگیری کشتی‌ها ندارد/کشتیرانی اسناد تاخیر پهلودهی را ارائه کند

خبرگزاری تسنیم: معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر این‌که بندر شهید رجایی محدودیتی برای پهلوگیری کشتی‌های خارجی و داخلی ندارد، گفت: کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در خصوص عدم پهلودهی کشتی‌ مستندات را به ما ارائه کند.

علی جهاندیده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اظهار کرد: شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اسناد مربوط به تاخیر در پهلوگیری کشتی‌ها را به سازمان بنادر ارائه کند، چراکه اسناد برخی کشتی‌ها مشکل دارد و به‌عنوان مثال هم‌اکنون کشتی‌ داریم که حدود 7 است در لنگرگاه است.

وی با تاکید بر این‌که قطعا چنین چیزی نداریم، تصریح کرد: اما با این حال اگر کشتیرانی مستندات را به ما بدهد به‌طور قطع به این مسئله پاسخگو خواهیم بود.

عضو هیات مدیره سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر این‌که در ورود خطوط کشتیرانی خارجی منافع ملی مطرح است، گفت: کشوری خارجی آمده و تحریم را شکسته است و شرایط مهیا شده است. این‌که مجموعه‌ای بیاید و این‌گونه برخورد کند صورت خوشی ندارد.

 جهاندیده افزود: منافع ملی ایجاب می‌کند در شرایط فعلی اقداماتی را مخصوصا در اول کار برای خطوط دیگری که تا الان به دلیل تحریم مشکل داشته‌ایم در نظر بگیریم. این مسئله باعث می‌شود در کوتاه مدت قیمت حمل‌ونقل به ایران شکسته شود، یعنی رقابتی بین خطوط کشتیرانی ایجاد شده و قیمت تمام شده را به شدت پایین آورد.

 وی با بیان این‌که با این اقدام کالا 10 تا 15 روز  زودتر به صاحبان کالا می‌رسد، اظهار کرد: با توجه به ظرفیت حدود 3 میلیون TEU بندر شهید رجایی، قطعا این بندر توان خدمات‌دهی به کشتی‌های خارجی و داخلی را دارد و در این زمینه هیچ مشکلی نداریم.

انتهای پیام/1

 

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه