پائین‌ترین آمار جرائم کردستان مربوط به شهرستان دیواندره است

پائین‌ترین آمار جرائم کردستان مربوط به شهرستان دیواندره است

خبرگزاری تسنیم: فرماندار شهرستان دیواندره با اشاره به آمار وقوع جرم در شهرستان دیواندره گفت: پایین‌ترین آمار جرائم در استان کردستان مربوط به شهرستان دیواندره است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، بهرام فاتحی ظهر امروز در مراسم جشن گلریزان شهرستان دیواندره اظهار کرد: 8 نفر زندانی غیر عمد در شهرستان دیواندره وجود دارد که نسبت آنها آنها به جمعیت شهرستان یک به ده هزار است.

وی احساس مسئولیت خیران در آزادی زندانیان غیر عمد را قابل تحسین توصیف کرد و گفت: برپایی جشن کمک به آزادسازی زندانیان نیازمند در ماه مبارک رمضان و کمک خیران در این راستا ستودنی است.

فرماندار شهرستان دیواندره به مشکلات زندان اشاره و تصریح کرد: جلوگیری از حضور یک زندانی غیر عمد در زندان علاوه بر ممانعت از تحمیل بار مالی بر زندان می تواند خانواده‌ زندانی را از معضلاتی که امروزه جامعه مار را تهدید می کند دور کند.

وی با اشاره به اینکه کمک به همنوع و دستگیری از نیازمندان یکی از ویژگیهای مسلمانان است ابراز امیدواری کرد با کمک های جمع آوری شده در این مراسم افرادی را که به دلیل اشتباهی غیر عمد به زندان محکوم شده‌اند به آغوش خانواده بازگردند.

دبیر آزادسازی زندانیان غیرعمد استان کردستان هم در این جلسه گفت: با برنامه ریزی‌هایی که صورت گرفته است امسال و تا قبل از عید فطر 40 نفر از زندانیان غیر عمد استان کردستان از محل کمک های خیران به آغوش خانواده برگردانده می شوند.

وی اظهار کرد‌: یکی از دلایل اصلی در بروز جرائم غیرعمد، سهل انگاری و بعضاٌ عدم توانایی مالی فرد در پرداخت بیمه شخص ثالث است که با بروز حوادث و تصادف محکوم به پرداخت دیه و زندان می شود.

در جشن گلریزان 93 شهرستان دیواندره مبلغ 200 میلیون ریال جمع آوری شده است که این مبلغ نسبت به سال گذشته 80 درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon