۵ میلیارد تومان اعتبار به پروژه مسکن دگایران سنندج اختصاص یافت

5 میلیارد تومان اعتبار به پروژه مسکن دگایران سنندج اختصاص یافت

خبرگزاری تسنیم: معاون مسکن اداره‌کل مسکن و شهرسازی کردستان گفت: امسال ۵ میلیارد تومان برای پیشرفت پروژه یک‌هزار و ۷۲۸ واحدی دگایران سنندج اختصاص پیدا کرده است.

گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، خسرو ویسی ظهر امروز در یکصد و یکمین جلسه شورای مسکن استان کردستان که با حضور معاون امور عمرانی استاندار کردستان، مدیران ادارات و دستگاه‌های مختلف برگزار شد، اظهار کرد: پروژه عظیم یک هزار و 728 واحدی دگایران سنندج، پروژه مسکن مهر 606 واحدی شهرک فراز، مسکن مهر کامیاران و پروژه 672 واحدی بانه از پروژه‌های اولویت دار برای برطرف شدن مشکلات زیربنایی و تاسیساتی است.

وی گفت: در 3 ماهه گذشته بیش از 5 میلیارد تومان به پروژه یکهزار و 728 واحدی دگایران سنندج تزریق شد که 10 درصد دیگر از روند ساخت پروژه پیشرفت داشته است.

معاون مسکن اداره‌کل مسکن و شهرسازی کردستان تصریح کرد: روند پیشرفت پروژه یک هزار و 728 واحدی سنندج قابل قبول نیست و برای حل مشکل قانونی این پروژه اعلام آمادگی می‌کنیم.

پیشنهاد 700 هزار تومانی برای احداث پارکینگ برای هر واحد مسکنمهر

وی به احداث پارکینگ برای پروژه‌های مسکن مهر استان به منظور ارائه خدمات بهتر و مطلوب به شهروندان اشاره کرد و گفت: بیشتر پروژه‌های مسکن مهر دارای پارکینگ هستند و به هر خانوار برای ساخت پارکینگ 600 تا 700 هزار تومان مبلغ پیشنهاد شده است که کمک کنند.

ویسی به مشکل پروژه 140 واحدی مسکن مهر شهرستان مریوان اشاره و افزود: این پروژه در قالب تفاهم نامه‌ای سه جانبه در قالب 5 بلوک 28 واحدی و ساخت صنعتی از قرار متری 340 هزار تومان عقد قرارداد شد.

وی پیشرفت فیزیکی پروژه 140 واحدی مریوان را 17 درصد ذکر و اظهار کرد: از اواخر اسفندماه سال 90 پیمانکار برای ساخت پروژه مذکور اقدام کرد و اسکلت بندی در حدود 80 درصد انجام شده است.

معاون مسکن اداره‌کل مسکن و شهرسازی کردستان با اشاره به اینکه برای پروژه 140 واحدی مریوان 147 نفر متقاضی داشت، گفت: فقط از این تعداد 23 متقاضی پول و سهم آورده پرداخت کردند و از محل تسهیلات بانکی نیز 98 میلیون تومان برای آماده‌سازی پروژه دریافت شد.

وی تصریح کرد: با موج تورم از سال 91 و نابسمانی‌های ارزی، پروژه 140 واحدی مریوان دستخوش تغییراتی شد و از آبانماه سال 91 عملا این پروژه تعطیل شد.

ویسی با اشاره به اینکه پرونده پروژه 140 واحدی مریوان اکنون در دادگستری این شهرستان در حال پیگیری است، افزود: با توافق انجام شده بین متقاضیان و پیمانکار پروژه، قرار است متری 600 هزار تومان برای ساخت این پروژه در نظر گرفته شود که مابه تفاوت آن را متقاضیان خود پرداخت کنند.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon