بودجه قرآنی کشور به ۲۰۰ میلیارد تومان کاهش یافته است

بودجه قرآنی کشور به 200 میلیارد تومان کاهش یافته است

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه قرآنی کشور امسال از ۶۰۰ میلیارد تومان به ۲۰۰ میلیارد تومان کاهش یافت.

حجت الاسلام و المسلمین سید علی طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان اظهار کرد: پارسال میزان بودجه فعالیت‌های قرآنی کشور بیش از 600 میلیارد تومان تعیین شده بود که متأسفانه تا پایان اسفندماه گذشته تنها 15 میلیارد تومان آن تخصیص پیدا کرده است.

وی افزود: قرار بود در روزهای پایانی پارسال 10 میلیارد تومان دیگر از این اعتبار تخصیص داده شود که در صورت تخصیص از 600 میلیارد مصوب تنها 25 میلیارد تومان به فعالیت‌های قرآنی تخصیص پیدا کرده است.

نماینده گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امسال با تصمیم دولت و موافقت مجلس قرار شد میزان بودجه مصوب کاهش پیدا کند اما به‌جای آن میزان تخصیص بالاتر باشد.

به‌گفته وی امسال 200 میلیارد تومان برای فعالیت‌های قرآنی بودجه مصوب شده که به نظر می‌رسد با توجه به قولهای دولت، 70 تا 80 درصد این اعتبار تخصیص بیابد که باید منتظر ماند.

حجت الاسلام طاهری به وضعیت حجاب در جامعه اشاره کرد و گفت: وضعیت پوشش و حجاب در جامعه اسلامی، مطلوب نیست.

وی اظهار کرد: بیش از 20 دستگاه دولتی در قانون عفاف و حجاب وظیفه دارند تحت نظارت وزارت کشور فعالیت کنند و انتظار از این دستگاه‌ها برای اجرای برنامه‌ها و کارهای اثرگذار زیاد است.

انتهای پیام/ج*

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon