جدایی دین از سیاست آرمان برخی از گروه‌های خودی است

جدایی دین از سیاست آرمان برخی از گروه‌های خودی است

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: جدایی دین از سیاست و مدل توسعه غربی در تفکرات این افراد وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، علیرضا زاکانی صبح امروز در کارگاه‌های آموزشی ششمین دوره طرح ولایت اظهار کرد: در منظومه مقام معظم رهبری که به‌روز شده تفکر و خط امام راحل است، آقای هاشمی و دوم خردادی‌ها  در دسته خودی قرار دارند اما دچار یک تأخیر هستند؛ چه در زمان امام و چه در زمان کنونی؛ این افراد عناصری هستند که نظم نوین جهانی را باور دارند چه از این لحاظ که غیرقابل شکست است و چه از این لحاظ که این نظام حاکم برجهان است.

وی خاطرنشان کرد: در مبانی نظری پذیرفته‌شده بود که چهار لایه وجود دارد که در رأس آن آمریکا، لایه دوم هفت‌کشور صنعتی، لایه سوم کشورهای دارای قدرت منطقه‌ای و سایر کشورها ازجمله ایران در قاعده این هرم چهر لایه قرار دارند؛ خودی‌های متأخر جزء عناصر سلطه‌پذیر هستند که باور ندارند بشود این هرم را شکست، الگوی آنان الگوی کشورهای سکولار است و آرزوی آنان ترکیه و مالزی شدن است.

زاکانی با تأکید بر این‌که این نوع تفکر، حاصل شکاف با ولایت‌فقیه است، عنوان کرد: جدایی دین از سیاست و مدل توسعه غربی در تفکرات این افراد وجود دارد همان‌طور که در شعار دولت‌های آقای هاشمی و خاتمی شاهد آن بودیم.

وی افزود: عده‌ای نیز دچار تقدم هستند؛ مجموعه انحرافی در دولت قبل به این آفت دچار بود، به‌شدت هیجانی و آرمانی و البته به‌شدت عاری از مفهوم عمل می‌کنند؛ صحبت از عدالت کردند اما طوری عمل کردند که نتیجه آن سبب ایجاد پایگاه مردمی برای خود شود، همان‌طور که در مورد ریشه‌کنی فساد اقتصادی صحبت کردند و به گونه‌ای عمل کردند که بیش‌ازپیش گسترش یافت.

نماینده مردم تهران در مجلس خودی ملازم را افرادی دانست که با ولی‌فقیه همراهی دارند و بیان کرد: وظیفه این گروه در مقابل خودی‌های متأخر و متقدم رقابت است نه دشمن انگاری؛ خودی ملازم وظیفه دارد با رأس آنان رقابت کند اما از بدنه آنان جذب داشته باشد زیرا هدف، جذب حداکثری و دفع حداقلی است.

زاکانی با اشاره به اتحاد دشمنان گفت: برای نخستین بار در تابستان 91 منافقین و سلطنت‌طلبان در پاریس توافق کردند که تمام گسل‌های موجود در کشور را فعال کنند و برخلاف انتخابات‌های قبل نگویند که رأی ندهید، بگویند به یک فرد رأی دهید زیرا این مرحله را مرحله گذار می‌دانستند.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon