تکمیل پروژه‌های مسکن مهر کردستان ۷۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

تکمیل پروژه‌های مسکن مهر کردستان 70 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل راه‌ و‌شهرسازی کردستان با اشاره به مشکلات پروژه‌های مسکن مهر استان کردستان گفت: برای تکمیل پروژه‌های مسکن مهر استان کردستان، ۷۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، محمدصادق وجدی ظهر امروز در یکصد و یکمین جلسه شورای مسکن استان که با حضور مدیران استان برگزار شد، اظهار کرد: بررسی مسائل و مشکلات مربوط به پروژه 140 واحدی مهر مریوان، تکمیل تاسیسات زیربنایی(آب،برق) مسکن مهر از جمله پروژه 607 واحدی سنندج، پروژه یک هزار و 728  واحدی دگایران سنندج، پروژه 672 واحدی شهرستان بانه از مصوبات مهم این جلسه است.

وی افزایش تسهیلات بانکی و اعتبارات 108 واحدی خبرنگاران و 67 واحدی بانه و تعاونی مسکن مهر نهضت سوادآموزی به 25 میلیون تومان را از دیگر پروژه‌های اولویت دار استان دانست.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان در رابطه با پروژه یک هزار واحدی کامیاران خاطر نشان کرد: با آماده‌سازی تاسیسات زیربنایی آب، می‌توان 300 واحد آن به بهره‌برداری برسد.

وی به بررسی مشکلات مربوط به پروژه مسکن مهر خبرنگاران و هنرمندان استان اشاره کرد و گفت: با توجه به حساسیت موضوع، در محدوده‌ای که تملک وجود نداشته باشد مشکل ماشین‌آلات در زمینه خاک‌برداری و اصلاح معبر این پروژه باید حل شود.

وجدی با اشاره به اینکه باید نگاهی دوجانبه به رسانه‌ها داشت، گفت: برای تکمیل پروژه 108 واحدی خبرنگاران، سه مرتبه از محل یارانه‌ها اعتبارات  پرداخت شده است.

وی درارتباط با تعهدات انجام شده در سفر معاون وزیر راه و مسکن و شهرسازی به استان کردستان، گفت: معاون وزیر قول داد که از محل یارانه‌ها مبلغی را برای تکمیل پروژه‌های مسکن مهر اختصاص دهد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان  کردستان با اشاره به سهم یک سومی هر کدام از دستگاه‌های خدمات رسان در زمینه تاسیسات زیربنایی افزود: یک سهم از سهم‌ها متعلق به شرکت آب‌ و ‌فاضلاب، یک سهم به وزارت نیرو و سهم دیگر متعلق به شرکت‌ گاز است.

وی خاطر‌نشان کرد: از 15 میلیارد تومان سهم وزارت نیرو 7 میلیارد تومان تاکنون از آن جذب شده است و مابقی تاکنون تخصیص نیافته است.

وجدی در مورد افزایش تسهیلات بانکی، اظهار کرد: مبالغ مورد نیاز برای افزایش وام به وزارت راه‌ و‌ شهرسازی اعلام شده که در حال حاضر  4  پروژه اولویت‌دار برای افزایش تسهیلات بانکی وجود دارد که تامین اعتبارات مربوط به این پروژه‌ها بر عهده دولت است.

مدیرکل راه‌ و‌شهرسازی کردستان با اشاره به مشکلات پروژه‌های مسکن مهر استان کردستان گفت: برای تکمیل پروژه‌های مسکن مهر استان کردستان، 70 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی در رابطه با زمین‌های با کاربری ورزشی در محدوده پروژه‌های مسکن مهر در استان تصریح کرد:  در این راستا طی توافق‌نامه‌ای به اداره‌کل ورزش و جوانان این اراضی واگذار شده که نباید این‌زمین‌ها قطعه قطعه شوند.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon