چرا وزارت ورزش و جوانان شرح وظایفی در حوزه جوانان به مجلس ارائه نمی‌دهد؟

چرا وزارت ورزش و جوانان شرح وظایفی در حوزه جوانان به مجلس ارائه نمی‌دهد؟

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که حوزه ورزش در وزارت ورزش و جوانان زیر نظر حوزه جوانان قرار گیرد، گفت: چرا وزارت ورزش و جوانان شرح وظایفی در حوزه جوانان به مجلس ارائه نمی‌دهد.

حمیدرضا مشهدی عباسی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار جوانان و خانواده خبرگزاری تسنیم در خصوص تفکیک حوزه جوانان از ورزش اظهار داشت: تفکیک حوزه جوانان از ورزش  مشکلی را حل نمی‌کند بلکه باید وظایف در حوزه جوانان مشخص شود تا شاهد پررنگ‌ شدن و حل مشکلات در این حوزه باشیم.

** ضرورت ارائه لایحه‌ای در خصوص شرح وظایف حوزه جوانان به مجلس

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از زمانی که وزارت ورزش و جوانان راه‌اندازی شده است هنوز شرح وظایف جدید از سوی این وزارت به مجلس ارائه نشده است، ادامه داد: شرح وظایف گذشته تنها برای موضوع ورزش بود، بنابراین باید شرح وظایف در خصوص حوزه جوانان به‌صورت لایحه‌ای به مجلس شورای اسلامی ارائه شود چراکه این امر یک ضرورت است.

وی افزود: حوزه ورزش در وزارت ورزش و جوانان زیر نظر حوزه جوانان قرار گیرد چراکه ورزش یکی از مسائل جوانان است بنابراین باید مسائلی از جمله اشتغال، وام ازدواج و مسکن جوانان مدنظر قرار گرفته بحران پیش‌ِروی جوانان حل شود.

**چرا وزارت ورزش و جوانان شرح وظایفی در حوزه جوانان به مجلس ارائه نمی‌دهد

مشهدی عباسی با بیان این که نخبه‌پردازی بحث فرهنگی از موضوعاتی است که باید در حوزه جوانان مدنظر قرار گیرد، اظهار داشت: چرا وزارت ورزش و جوانان شرح وظایفی در حوزه جوانان به مجلس ارائه نمی‌دهد، درحقیقت اقدامات در حوزه ورزش پررنگ‌ شده است و جوانان کمرنگ، این امر به‌عکس است وقتی جوانان موضوع اصلی هستند.

وی ادامه داد: ما از وزیر ورزش و جوانان درخواست داریم که بحث جوانان در ورزش گم نشود و بیش از بیش به آن توجه شود.

**برای ارائه شرح وظایف در حوزه جوانان دیر شده است/ ضرورت توجه به اشتغال جوانان

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان "وزارت تعاون و معدن با ادغام دو سازمان صورت گرفت و شرح وظایف ارائه شد ولی ما در وزارت ورزش و جوانان این امر را شاهد نبودیم" افزود: برای ارائه شرح وظایف در حوزه جوانان دیر شده است و باید به این امر سرعت بخشیم.

وی در خصوص بحث جوانان در دیگر کشور‌ها، گفت: ما نمی‌توانیم حوزه جوانان دیگر کشور‌ها را با کشور ایران مقایسه و به‌عنوان الگو قرار دهیم بلکه باید به موضوعات و مشکلات جوانان مانند ازدواج و بحث اصلی اشتغال توجه کنیم.

**جواناندر ادارات تربیت بدنی جایگاهی ندارند/ با غرق شدن در ورزش نباید از مقوله جوانان دور شویم

مشهدی عباسی با بیان این‌که در اغلب ادارات تربیت بدنی جوانان جایگاهی ندارند، گفت: باید در ردیف استخدامی افرادی که در حوزه جوانان تخصص دارند، استخدام شوند و در هر اداره تربیت بدنی یک متخصص جوانان حضور داشته باشند؛ در واقع باید متخصص جوانان در این ادارات حضور مستمر داشته باشند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با غرق شدن در ورزش نباید از مقوله جوانان دور شویم.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon