تخصیص ۶۶ میلیارد تومان برای تاسیسات زیربنایی مسکن مهر کردستان

تخصیص 66 میلیارد تومان برای تاسیسات زیربنایی مسکن مهر کردستان

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان با اشاره به وضعیت پروژه های مسکن مهر کردستان از تخصیص ۶۶ میلیارد تومان برای تاسیسات زیربنایی مسکن مهر کردستان خبر داد.

گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، علیرضا تخت شاهی ظهر امروز در یکصد و یکمین جلسه شورای مسکن استان کردستان که با حضور معاون امور عمرانی استاندار کردستان، مدیران ادارات و دستگاه‌های مختلف برگزار شد، اظهار کرد: برای پروژه مسکن مهر خبرنگاران استان از ابتدای سال 92 توافق شده بود که مبلغی به شرکت آب و فاضلاب پرداخت شود و تاکنون یک ریال برای این امر پرداخت نشده است.

وی گفت: برای برطرف کردن مشکلات آب و فاضلاب پروژه مسکن مهر خبرنگاران و هنرمندان استان یک میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان در زمینه تکمیل تاسیسات زیربنایی پروژه‌های مسکن مهر استان تصریح کرد: سیاست گذاری طوری تعریف شده که دستگاه‌های خدمات رسان با اداره‌کل مسکن و شهرسازی کردستان هماهنگ و همسو باشند.

وی کمبود اعتبارات و منابع مالی را مشکل اصلی شرکت آب و فاضلاب ذکر کرد و گفت: این مسئله نگرانی ما را صد چندان کرده است و مطالباتی که پیمانکاران از شرکت آب و فاضلاب دارند نگران کننده است چرا که حتی 20 درصد مبلغ قراردادها به پیمانکار پرداخت نشده است.

تخت شاهی افزود: با توجه به تخصیص اعتبارات امسال در حال حاضر در شهرستان‌های استان نیز جای امیدی نیست.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان اظهار کرد: با توجه به پیشرفت استان در زمینه ساخت مسکن مهر از رئیس جمهور تخصیص اعتباری برای روند رو به رشد این پروژه‌ها خواسته شود.

وی از تخصیص 66 میلیارد تومان برای تاسیسات زیربنایی و آماده‌سازی پروژه‌های مسکن مهر کردستان خبر داد و گفت: از محل فروش انشعاب آب تاکنون 15 میلیارد تومان برای آماده‌سازی و تاسیسات زیربنایی پروژه‌های مسکن مهر هزینه شده است.

تخت شاهی تصریح کرد: از محل منابع ملی هم که سهم استان 15 میلیارد تومان بوده 7 میلیارد تومان آن دریافت شده است.

وی با اشاره به مشکل فاضلاب پروژه یک هزار و 728 واحدی دگایران سنندج افزود: برای این پروژه سه مخزن تعریف شده که با اداره‌کل منابع طبیعی برای جانمایی مشکل داریم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان حق انشعاب آب در شهرستان‌های استان را پائین عنوان کرد و گفت: حق هر انشعاب آب در حال حاضر یک میلیون و 700 هزار تومان به قیمت روز است که این رقم در مرکز استان 600 هزار تومان و در شهرستان‌ها پائین‌تر از 370 هزار تومان است.

وی در مورد مشکل آب پروژه‌ مسکن مهر کامیاران افزود: در همین راستا آب به ورودی سایت پروژه 2 هزار و 400 واحدی کامیاران رسانده شده است اما این پروژه به یک میلیارد تومان اعتبار نیاز است و اکنون 700 میلیون تومان به پیمانکار بدهکار هستیم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon