قم از کمبود سالن تخصصی تنیس روی میز رنج می‌برد‌


قم از کمبود سالن تخصصی تنیس روی میز رنج می‌برد‌

خبرگزاری تسنیم: سرپرست هیئت تنیس روی میز استان قم با بیان این‌که وجود یک سالن برای تنیس روی میز یک کلانشهر، کافی نیست گفت: تجهیز و راه اندازی خانه تنیس روی میز قم نیازمند همیاری مسئولان است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم‌، محمد عموییان داور بین المللی تنیس روی میز کشورمان و دبیر هیئت تنیس روی میز قم پس از بازدید از دفتر خبرگزاری تسنیم در قم، در سخنانی وضعیت فعلی رشته تنیس روی میز قم و برنامه‌های این هیئت را تشریح کرد.

وی در این بازدید اظهار کرد: عباس اشعری فرد رئیس هیئت تنیس روی میز قم بهمن ماه سال گذشته از سمت خود کناره گیری کرد و با توجه به اینکه مسئولیت دبیری هیئت تنیس روی میز را بر عهده داشتم، مسئولیت فعالیت‌های هیئت را تا زمان برگزاری مجمع بر عهده گرفتم.

دبیر هیئت تنیس روی میز قم افزود:هیئت تنیس روی میز استان قم در سال 89 رتبه پنجم، در سال 90 رتبه سوم، سال 92 رتبه سوم مشترک را در بین 48 هیئت ورزشی استان قم کسب کرده است و این ارزشیابی بر اساس فرم‌های 1000 امتیازی است که 7 یا 8 کار‌شناس زبده تربیت بدنی فعالیت‌های هیئت‌های مختلف را ارزیابی کرده و به هیئت‌ها امتیاز می‌دهند.

عموییان در مورد جایگاه تنیس روی میز قم در سطح ملی گفت: در بخش فعالیت‌های پایه و در رده‌های سنی خردسالان، نونهالان و نوجوانان در زمره استان‌های مدعی کشور هستیم چنان که معین منتظری نفر سوم خردسالان کشور شد و در فهرست دعوت شدگان به تیم ملی نونهالان قرار گرفت و در مسابقات نونهالان و نوجوانان گروه دوم کشور، موفق به کسب عنوان سوم شدیم.

وی ابراز کرد: دختران تنیس روی میز قم نیز هم در مسابقات سطوح پایه کشور رکورد زدند به طوری که هر 3 تیم شرکت کننده از قم شامل تیم‌های امید، مقاومت و هیئت تنیس روی میز قم در بین 4 تیم پایانی مسابقات قرار گرفتند در حالی که استان‌های مثل فارس و خوزستان با آن سطح امکانات و نام و نشانی که در تنیس روی میز دارند روی سکو نرفتند.

سرپرست هیئت تنیس روی میز استان قم در مورد آینده این رشته در قم عنوان کرد: یکی از مشکلات عمده ما این است که بازیکنان نونهال و نوجوان ما وقتی به رده سنی جوانان می‌رسند و زمان ثمردهی آن‌ها فرا می‌رسد به خاطر درگیری‌های زندگی و عمدتا دانشگاه و تحصیلات، از تنیس روی میز فاصله می‌گیرند که امیر حسین حائری از این جمله است یا مهدی عباسی که در جمع 16 نفر کشور قرار داشت حالا از سطح نخست این رشته فاصله گرفته است.

عموییان در مورد فعالیت تنیس روی میز قم در سطح بزرگسالان کشور بیان کرد: مسابقات تنیس روی میز کشور در سطوح لیگ بر‌تر، لیگ دسته اول و دسته دوم برگزار می‌شود که تیم مقاومت قم سال گذشته مقام چهارم لیگ دسته اول را به دست آورد و باید به این نکته هم توجه کرد که با وجود مشکلات مالی موجود، حضور یک تیم از قم در سطح لیگ دسته اول کشور به خودی خود و فارغ از کسب نتیجه، ارزشمند است زیرا اسپانسری برای حمایت از تنیس روی میز وجود ندارد.

وی درباره تامین منابع مالی هیئت تنیس روی میز قم تصریح کرد: هزینه‌های هیئت تنیس روی میز علاوه بر بودجه‌ای که اداره کل ورزش و جوانان به هیئت اختصاص می‌دهد، از سوی چند نفر از دلسوزان این رشته که از جیب خود برای تنیس روی میز قم هزینه می‌کنند تامین می‌شود به ویژه عباس اشعری رئیس مستعفی هیئت تنیس روی میز که از ایشان می‌خواهم ارتباطشان را با هیئت حفظ کرده و کماکان یاور توسعه این رشته در قم باشند.

داور بین المللی تنیس روی میز استان قم در مورد وضعیت سخت افزاری تنیس روی میز در قم گفت: سالن شهید محمدی مستقر در ورزشگاه تختی، حدود 20 سال است که در اختیار تنیس روی میز قم است و تنها مکان اختصاصی دولتی تنیس روی میز قم به شمار می‌رود که حدود یک ماه قبل با هزینه شخصی، کفپوش این سالن 250 متری را با مبلغ 10 میلیون تومان را تعویض کردیم.

عموییان افزود: بزرگ‌ترین چالش پیش روی هیئت تنیس روی میز استان قم، موضوع خانه تنیس روی میز است که در مجموعه ورزشی شهدای هفتم تیر واقع شده که به گفته عباس جهان بینی مدیر کل سابق ورزش و جوانان قم برای ساخت آن حدود 500 میلیون تومان هزینه شد اما به دلیل مشکل در تجهیز این سالن، بلا استفاده مانده و تنیس روی میز قم از وجود آن بهره‌مند نیست در حالی که در آن زمان توسط ریاست مجلس شورای اسلامی به عنوان خانه تنیس روی میز افتتاح شده بود.

وی اظهار کرد: زارع‌پور رئیس فدراسیون تنیس روی میز به ما قول داده که اگر فکری برای کفپوش این سالن بکنیم، میز و پارتیشن برای تکمیل سالن را در اختیار ما قرار می‌دهد در حالی که کفپوش این سالن هزینه‌ای حدود 20 میلیون تومان دارد و از مدیر کل جدید ورزش و جوانان می‌خواهیم که نگاهی به حل این مشکل داشته باشد زیرا وجود یک سالن برای تنیس روی میز یک کلانشهر، کافی نیست.

سرپرست هیئت تنیس روی میز استان قم افزود: قم از کمبود سالن تخصصی تنیس روی میز رنج می‌برد و در صورت راه اندازی خانه تنیس روی میز قم، می‌توانیم میزبانی اردوهای تیم‌های ملی و مسابقات قهرمانی کشور را در قم داشته باشیم و همین امر، سبب توسعه قابل توجه تنیس روی میز قم می‌شود.

عموییان بیان کرد: در شرایط فعلی، با 6 میز تنیس با استان‌هایی مثل خوزستان رقابت می‌کنیم که دارای شهرهای زیاد و امکاناتی به مراتب بالا‌تر از ما هستند و اگر از نظر سخت افزاری تقویت شویم، آینده خوبی در انتظار این رشته در قم است.

وی عنوان کرد: هیئت تنیس روی میز قم در رده بندی سال 92 فدراسیون تنیس روی میز کشورمان مقام یازدهم کشور را به دست آورد که نسبت به سال 91، که در رده بیستم قرار داشتیم، 9 پله رشد کرده‌ایم و این رشد و کامیابی محصول تلاش همه اعضای جامعه تنیس روی میز قم است.

دبیر هیئت تنیس روی میز قم گفت: هم اکنون غیر از پایگاه قهرمانی شهید محمدی، باشگاه خصوصی خورشید در تنیس روی میز فعالیت دارد و سالن امجدی را با 6 میز فعال کرده‌ایم ضمن اینکه در تعاملی که با شهرداری قم داشته‌ایم، مقرر شد تعداد میزهای سیمانی تنیس روی میز در بوستان هاشمی قم را افزایش دهیم و حتی در طرحی ابتکاری، مسابقاتی روی همین میز‌ها در بین علاقمندان برگزار کنیم.

عموییان درباره فعالیت‌های تنیس روی میز بانوان قم ابراز کرد: بانوان قمی در مسابقات جوانان و امید کشور مقام ششم و در مسابقات بزرگسالان کشور عنوان هشتم را به دست آوردند و رشد قابل توجهی که اخیرا برای تنیس روی میز قم اتفاق افتاده با تلاش نایب رئیس هیئت تنیس روی میز  آزاده مهدوی و مربیان قمی از جمله فاطمه محقق، منیره امیری خواه و منصوره سادات شریف انجام شده و به جرئت می‌توان گفت سطح بانوان قمی در این رشته، به سطح قابل قبول کشور رسیده است.

وی تصریح کرد: در سمینار هیئت رئیسه فدراسیون تنیس روی میز، میزبانی مسابقات دختران خردسال و نونهال کشور از 25 شهریور تا 28 شهریور به قم واگذار شد ضمن اینکه مسابقات قهرمانی پسران نونهال و نوجوان کشور نیز از 16 مهر امسال در قم برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon