پیشنهاداتی برای رونق شرکت‌های دانش بنیان در ایران

پیشنهاداتی برای رونق شرکت‌های دانش بنیان در ایران

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان با اشاره به پیشنهاداتی برای رونق شرکت‌های دانش بنیان،بر معرفی طرح‌های برتر جهت سرمایه گذاران دولتی و خصوصی و صدور بخشنامه‌های ملزم کننده ادارات دولتی به خرید محصولات دانش بنیان تاکید کرد.

مریم مختاری گلپایگانی در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم، درباره وضعیت شرکت‌های دانش بنیان اظهار داشت: مدیریت تکنولوژی شاخه نوینی از علم مدیریت و هدف آن تبدیل علم به ثروت است. یافته‌های علمی پس از تبدیل به فناوری کاربردی در صورتی ایجاد ارزش می‌کنند که تجاری سازی شده و به منبعی از زایش ثروت تبدیل شود. مسلماً بسیاری از افراد نخبه، دانشمند و کارآفرین در زمره افراد سرمایه دار قرار نگرفته و در نتیجه به تنهایی قادر به پیاده سازی طرح‌های مبتکرانه خود نیستند، چه برسد به تجاری سازی و تولید صنعتی آنها.

وی در ادامه عنوان کرد: مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری به عنوان حامی مبتکران این فرصت را در اختیار آنها قرار می‌دهند تا با استفاده از تسهیلات فیزیکی، مادی ، ارتباطی و ... به پیاده سازی، تولید و تجاری سازی طرح‌های خود بپردازند. در ایران نیز مراکز مذکور به ویژه در سالهای اخیر حمایت‌های قابل توجه و چشمگیری از نخبگان انجام داده است. دولت با اختصاص مبالغ بالایی بودجه به عنوان سرمایه گذاری ریسک پذیر توجه ویژه ای به این بخش نشان داده است.

مختاری گلپایگانی خاطرنشان کرد: شرکت‌های دانش بنیان ضمن قدردانی از حمایت‌های مادی صورت گرفته توسط دولت، امیدوار هستند پشتیبانی‌های معنوی بیشتری به موازات توجهات مادی صورت پذرد. بنابراین بررسی و معرفی طرح‌های برتر از نظر تاثیر در رونق اقتصادی به سرمایه گذاران دولتی و خصوصی، صدور بخشنامه‌های ملزم کننده ادارات دولتی به خرید محصولات دانش بنیان و نظارت بر روند تدارکات، ایجاد تسهیلات تشویقی برای شرکت‌های خصوصی جهت استفاده از محصولات دانش بنیان و .... در روند حمایت از این شرکت‌ها و شکوفایی هرچه بیشتر اقتصاد مقاومتی نقش موثر و غیر قابل انکاری خواهند داشت.

انتهای پیام/
 

واژه های کاربردی مرتبط
واژه های کاربردی مرتبط
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon