دولت مصر گذرگاه رفح را باز کند/ مسلمانان در دفاع از فلسطین ید واحده شوند

دولت مصر گذرگاه رفح را باز کند/ مسلمانان در دفاع از فلسطین ید واحده شوند

خبرگزاری تسنیم:رئیس دوره ای اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی از دولت مصر خواست گذرگاه رفح را باز کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، علی لاریجانی رئیس دوره‌ای اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در نشستی که به همراه دیگر اعضا در مورد وضعیت فلسطین و تهاجم علیه غزه بعدازظهر امروز در تهران برگزار شد، اظهار داشت: حضور ارزشمند روسای مجالس تروئیکای بین المجالس اسلامی و همچنین روسا وهیئت‌ها از پارلمان‌های اسلامی را اجر می‌نهم و خوشامد عرض می‌کنم.

وی با بیان اینکه امروز در شرایط حساسی این اجلاس با فوریت تشکیل شده است، اضافه کرد: حمله جنون آمیز رژیم صهیونیستی به غزه قهرمان ما را دور هم جمع کرده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اینکه در ماه مبارک رمضان، رژیم صهیونیستی دست به این شرارت‌ها زده است و مردم مظلوم و بیگناه فلسطین را با استفاده از سلاح‌های غیرمتعارف ممنوعه به خاک و خون کشانده، نشانگر موجودیت اشغالگرانه و روحیه سبوعیت این رژیم سفاک است. گرچه اسرائیل سابقه طولانی در نسل کشی و قتل عام و نقض اصول و قواعد بین المللی و جنگ افروزی در منطقه را داشته است، اما پس از شکست‌های این رژیم در جنگ سی و سه روزه سال 2006، 22 روزه سال 2008، 8 روزه سال 2011 دچار پریشانی سیاسی شده بود.

لاریجانی اضافه کرد: متأسفانه در سالهای اخیر به خاطر بحران ‌هایی که در کشورهای اسلامی بوجود آمد، این رژیم بی‌آبرو با استفاده از فرصت طلبی زمان را برای استیفای آبروی بربادرفته خود مناسب یافت و دست به جنایت جدیدی زد؛ کشتار زنان و کودکان و مردم محاصره شده غزه چیزی جز جنایت جنگی و نسل کشی و نقض آشکار حقوق بشر نیست، مخصوصا اخباری که این روزها از حملات وحشیانه این رژیم به مناطق مسکونی در غزه نظیر شجاعیه می‌رسد، نوعی توحش مدرن را بیان کرده است.

وی با بیان اینکه تأسف آور تر آن است که آمریکا و برخی کشورهای غربی چشم خود را بر روی این جنایت بسته و از این رژیم ددمنش حمایت می‌کنند، تأکید کرد:امروز غزه‌ی مجروح، قلب عالم اسلام و قلب همه مسلمانان است.

رئیس مجلس در ادامه اظهار داشت: 35 سال پیش در بدو پیروزی انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) فرمود اسرائیل غده سرطانی منطقه است و ایشان راه مبارزه را در وحدت همه مسلمانان می‌دانست که با مقاومت خود این رژیم سرکش و یاغی را سرکوب کنند.

لاریجانی اضافه کرد: امروز خرسندیم همه جریان‌های مقاومت در منطقه از جمله حزب الله، حماس و جهاد و دیگر گروه‌های مقاومت، بلوغ و شایستگی خود را در مبارزه علیه رژیم صهیونیستی نشان دادند و این روحیه مجاهدت، مدال افتخار مسلمانان است که باعث سربلندی و عزت امت اسلامی شده است.  وگرنه طرح‌های سازش صرفا فرصت با غاصبان فلسطین بخشیده است.

وی با بیان اینکه این قدرت مجاهدت مقاومت است که خاورمیانه را مجددا تعریف کرده است، خاطرنشان کرد: گرچه آمریکا نمی‌خواهد این قدرت و حق قانونی را درک کند و تلاش می‌کند با انگ زدن به این جریان زنده، آن را نادیده بگیرد، اما قطعا جریان مقاومت، قلب جوانان مسلمان را تسخیر کرده و امید پیروزی فلسطین مظلوم و شجاع را افزایش داده است.

رئیس مجلس ادامه داد: امروز مقاومت با روحیه مجاهدت و تاکتیک‌های مبارزاتی و قدرت عملیاتی، پیروزی استراتژیک را بدست آورده است و توانسته معادله وحشت کل فلسطین در برابر غزه را در این جنگ نشان دهد و تثبیت کند.

لاریجانی تأکید کرد: ما در کنار مقاومت و پشتیبان آن هستیم و به هر نحو ممکن به ملت فلسطین کمک می‌کنیم تا پاسخ محکمی به جنایات رژیم صهیونیستی بدهند.

وی با بیان اینکه بین المجالس اسلامی به عنوان نماینده ملت‌های مسلمان وظیفه‌‌ی سنگینی را برعهده دارد، گفت: ما باید از طریق پارلمان‌های خود، همه گونه حمایت مخصوصا حمایت‌های انسان دوستانه به مردم مظلوم فلسطین را سامان دهیم؛ ما از دولت مصر می‌خواهیم راه رفح را برای رساندن کمک‌های دارویی و غذایی و انسان دوستانه جهت نیازهای فوری مردم مظلوم غزه باز کند و این یک مقطع تاریخی برای دولت و ملت مصر است که چه نقشی را در جنگ سوم غزه ایفا کردند و مسئولیت شناسی آنها محک خواهد خورد.

رئیس مجلس با بیان اینکه از رئیس مجلس فلسطین می‌خواهیم بازگشایی راه رفح را پیگیری کند، خاطرنشان کرد: ما به عنوان بین المجالس اسلامی از طریق مجامع بین المللی، جنایت رژیم صهیونیستی را پیگیری کنیم چرا که این رژیم نماد واقعی جنایت‌کار جنگی است.

لاریجانی افزود: گرچه وجدان همه ملت ها در این ایام به درد آمده است البته صدها شهید و هزاران مجروح در غزه چیزی نیست که به سادگی قابل اغماض باشد. ما به عنوان بین المجالس اسلامی باید با ایجاد وفاق بین ملت‌ها و پرهیز از تفرقه که متأسفانه در چند سال اخیر در امت اسلامی ایجاد شده، همه اراده‌ها را برای حمایت از فلسطین قهرمان همسو کنیم.

وی با اشاره به بیاناتی از رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: حضرت آیت الله امام خامنه‌ای فرمودند امروز زمانی است که برخی از اختلاف‌های بی وجه در عالم اسلام کنار گذاشته شود و همه در دفاع از ملت فلسطین و مبارزه با رژیم صهیونیستی ید واحده شوند.

رئیس مجلس با بیان اینکه از همه روسای پارلمان‌ها و هیئت‌ها می‌خواهم راه‌های همسویی در امت اسلامی را مورد بررسی قرار دهند، گفت: این کنفرانس می‌تواند زمینه وحدت مسلمانان را در جهت دفاع از ملت مظلوم فلسطین فراهم کند و روز قدس مظهر تجلی چنین وحدتی شود.

لاریجانی در پایان خاطرنشان کرد: از اینکه در این فرصت کوتاه دعوت مجلس شورای اسلامی را پذیرفتند و در تشکیل تروئیکای بین المجالس اسلامی ما را یاری کردید، سپاسگذاری می‌کنم و امیدوارم در این ماه مبارک برکت و عزت را به همه مسلمانان به خصوص مردم مظلوم فلسطین عطا کند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon