برای آزادی فلسطین وحدت ازهمه چیز مهمتر است/ اشغال فلسطین نباید ادامه یابد

برای آزادی فلسطین وحدت ازهمه چیز مهمتر است/ اشغال فلسطین نباید ادامه یابد

خبرگزاری تسنیم: دبیر کل اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی با انتقاد از حملات اخیر اسرائیل به غزه گفت: مسئله فلسطین یک مسئله منطقه‌ای نیست و در حال حاضر یک استعمار در قبال فلسطین شکل گرفته است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، محمود ارول قلیچ دبیرکل نهمین دوره اتحادیه بین‌المجالس کشورهای اسلامی عصر امروز سه‌شنبه در نشست تروئیکای این اتحادیه که به صورت اضطراری و به‌دلیل حملات وحشیانه اسرائیل به غزه و فلسطین در تهران و به ریاست علی لاریجانی رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان برگزار شده است، طی سخنانی اظهار داشت: از آقای لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ایران که رئیس اتحادیه مجالس کشورهای اسلامی نیز هست، به دلیل برگزاری این نشست فوق‌العاده تشکر می‌کنم.

وی افزود: نشست تروئیکا به دلیل تهاجم اسرائیل به غزه برگزار شد؛‌ رژیم صهیونیستی حملات همه‌جانبه‌ای را به غزه و فلسطین آغاز کرده و مشاهده می‌کنیم که قربانیان این تهاجم اخیر، زنان و کودکان هستند بنابراین امت مسلمان همواره باید به آرمان فلسطین به عنوان مسئله اصلی خاورمیانه و جهان اسلام توجه داشته باشد.

دبیرکل اتحادیه مجالس کشورهای اسلامی با اشاره به نشست‌های تروئیکای قبلی خاطرنشان کرد: در سال 2010 نشست تروئیکای اضطراری در استانبول برگزار شد و رئیس مجلس ترکیه ریاست آن را برعهده داشت. این نشست به دلیل شهرک‌سازی‌های جدید رژیم صهیونیستی در قدس و با حضور 29 هیئت در استانبول تشکیل شد که 14 هیئت شرکت کننده در این نشست رئیس مجلس بودند و در بیانیه نهایی آن هم اسرائیل به دلیل نقض رای کمیته بین‌الملل در منع شهرک‌سازی، مقصر شناخته شد.

ارول قلیچ ادامه داد: رای کمیته بین‌الملل در منع شهرک‌سازی به این دلیل بود که اگر اسرائیل می‌خواست به شهرک‌سازی‌های خود در قدس ادامه دهد، به یک ورطه بحرانی می‌افتاد و خطراتی برای صلح و امنیت منطقه‌ای داشت.

وی بر همین اساس خاطرنشان کرد: در همان سال 2010 نیز مجددا یک نشست تروئیکا توسط رئیس مجلس جمهوری سوریه برگزار شد و این جلسه برای برچیده شدن محاصره ناعادلانه غزه تشکیل شد و 34 هیئت پارلمانی نیز در آن نشست شرکت کردند.

دبیرکل اتحادیه مجالس کشورهای عضو همکاری‌های اسلامی، با اشاره به سومین نشست تروئیکا گفت: این جلسه نشان می‌دهد که غزه چقدر برای همه ما اهمیت دارد و باید بدانیم که برای دفاع از قدس و‌ آزادی فلسطین وحدت از همه چیز مهمتر است، همچنین در منشور اتحادیه مجالس کشورهای عضو همکاری‌های اسلامی بر روی مسئله فلسطین تاکید شده لذا نشست تروئیکای این اتحادیه و رئیس آن و همچنین روسای بعدی می‌توانند این جلسات را بر اساس منشور اتحادیه تشکیل دهند.

اورل قلیج بر همین اساس اظهار امیدواری کرد که این نشست بتواند یک استراتژی قاطعی برای دفاع از آرمان و‌ آزادی فلسطین و مسائلی که فلسطین از آن رنج می‌برد، داشته باشد.

وی ادامه داد: فلسطین مسئله‌ای با اهمیت است که باید تمام مشکلات و مسائل مربوط به آن حل شود چراکه ظلمی که در حق فلسطین می‌شود، یک موضوع منطقه‌ای نیست و یک استعمار است که در قبال فلسطین شکل گرفته و ادامه دارد، بنابراین اشغال فلسطین نباید ادامه یابد و امیدواریم این جلسه بتواند در این جلسه مثمر ثمر باشد.

دبیرکل اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در پایان سخنان خود گفت: در نشست تروئیکای اسلامی 19 نماینده از هیئت‌های پارلمانی از کشورها حضور دارند که 6 رئیس مجلس نیز در جمع ما هستند و امیدواریم که این جلسات و مذاکرات ما بتواند در حل مسئله فلسطین مفید باشد و راهی را برای رهایی امت مسلمان بوجود آورد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon