رکود در صنایع وابسته به مسکن در پی کاهش حجم ساخت‌وساز

رکود در صنایع وابسته به مسکن در پی کاهش حجم ساخت‌وساز

خبرگزاری تسنیم: رییس اتحادیه کاشی ساز و کاشی فروش تهران از افزایش حجم عرضه نسبت به تقاضا در چند وقت گذشته خبر داد و گفت: حجم اعظم مواد مورد نیاز ساخت و ساز کشور از طریق تولیدات داخلی تامین می شود.

مصطفی گودرزی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اظهار کرد: تولیدات داخلی قابلیت رقابت با نمونه‌های تولیدات اروپایی دارد و تنها محصولات خیلی خاص از طریق واردات به کشور تامین می شود.
او ادامه داد: محصولات وارداتی عمدتا از کشور چین تامین می شود و با وجود صرفه اقتصادی و وجود دستگاه های تولیدی به دلیل کیفیت مطلوب خاک سفید چین شرکت ها داخلی در تولید محصولات خیلی خاص سرمایه گذاری نکرده اند.
وی افزود: نمونه اروپایی محصولات خیلی خاص نیز به دلیل مرغوبیت خاک سفید چین و قیمت تمام شده تولید در چین نتوانسته اند آنچنان استقبال مردمی را به دست بیاورند.
رییس اتحادیه کاشی ساز و کاشی فروش تهران تاکید کرد: محصولات ایرانی به کشورهای عراق، پاکستان و آسیای میانه صادر می شوند.
وی خاطرنشان کرد: به دلیل اشباع بازار در پی کاهش حجم ساخت و ساز مسکن کارخانجات تولیدی بسیار کمتر از ظرفیت اسمی خود تولید می کند که این موضوع باعث ایجاد رکود در بازار کاشی و صنایع وابسته به ساخت و ساز شده است.
گودرزی بیان کرد: مواد اولیه تولبد کاشی به دو دسته تقسیم می شود که بدنه کاشی از مواد اولیه داخلی و سطح کاشی از طریق واردات تامین می شود و در کنار آن ماشین الات تماما وارداتی است.
او در رابطه با تولید ماشین آلات گفت: تولید ماشین آلات علم و تکنولوژی بالایی می خواهد و تولیدات داخلی آنچنان نتوانسته اند راه گشا در تولید کاشی به حساب بیایند.
انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه