دادگاه جنگی برای مسئولان رژیم صهیونیستی در غزه تشکیل شود

دادگاه جنگی برای مسئولان رژیم صهیونیستی در غزه تشکیل شود

خبرگزاری تسنیم: رئیس پارلمان سودان گفت: دادگاه جنگی برای مسئولان رژیم صهیونیستی در غزه تشکیل شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، رئیس پارلمان سودان در نشست تروئیکای اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی و دیگر اعضا در مورد وضعیت فلسطین و تهاجم علیه غزه که در هتل اوین در حال برگزاری است، ضمن تشکر از علی لاریجانی رئیس مجلس اظهار داشت: از آقای رئیس مجلس ایران به دلیل ابتکارشان برای دعوت به برگزاری این اجلاس، تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: ارتش اسرائیل سلاح‌های ویرانگری را علیه بی‌گناهان استفاده می‌کند و به تخریب تاسیسات و منازل فلسطینیان و مردم غزه اقدام کرده است ولی ما می‌توانیم با این اجلاس به یکپارچه کردن امت اسلامی در این مصیبت اقدام کنیم. 

رئیس پارلمان سودان با بیان اینکه ناله‌های مادران فلسطینی و غزه به گوش ما می‌رسد، افزود: به روح شهدایی که جان خود را در این مدت از دست دادند، درود می‌فرستیم و رهبران گروه‌های فلسطینی را ستایش می‌کنیم چرا که این جنگ، جنگی است که از آن همه امت اسلامی است و جنایات رژیم صهیونیستی، نسل‌کشی و علیه بشریت است. 

وی با تاکید بر اینکه اسرائیل باید در مقابل جامعه بین‌الملل مورد بازخواست قرار گیرد، تا هزینه کشتار بیگانگان و ویرانگری خود را علیه منازل فلسطینیان را بپردازد، گفت: جهان نباید در مقابل وحشی‌گری اسرائیل سکوت اختیار کند. تا قوانین بین‌الملل مورد تعدی قرار نگیرد. 

رئیس پارلمان سودان تصریح کرد: کاری که اسرائیل علیه غزه و فلسطین می‌کند یک دولت یاغی علیه قوانین بین‌المللی انجام می‌دهد، ولی در مقابل سازمان‌های اقلیمی و منطقه‌ای باید دست به تلاش بزنند و جلوی این موضوع را بگیرند. 

وی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی با فلسطین علناً دشمنی می‌کند، تصریح کرد: ملت فلسطین از گرسنگی رنج می‌برند ولی ما باید کمک کنیم تا اقلام دارویی به این کشور ارسال شود. 

رئیس پارلمان سودان ادامه داد: اجلاس ما باید امروز بازگوکننده امت اسلامی باشد و باید صدای آن با قدرت شنیده شود. ما نسبت به کشتن مردم توسط ماشین جنگی اسرائیل و تخریب اماکن مقدس دینی هشدار می‌دهیم؛ همچنین شهرک‌سازی صهیونیست‌ها در فلسطین باعث شده که مردم در سرزمین خود بیگانه باشند و حتی از زمین‌های کشاورزی نیز محروم شوند.

وی با تاکید بر اینکه جهان اسلام در مرحله سرنوشت‌سازی قرار دارد، به بحران‌های سایر کشورهای اسلامی اشاره کرد و گفت: بحران‌ در بسیاری از کشورهای اسلامی وجود دارد و این برنامه‌ای بین‌المللی برای شکستن هیبت امت اسلامی است. ضمن اینکه دولت‌های کشورهای جهان اسلام اغلب در تاریخ نشان دادند که  در انجام وظایف خود ناتوان بوده‌اند، ولی ملت‌ها به نقش خود خواهند پرداخت. 

رئیس پارلمان سودان ادامه داد: مواضع و اظهارات عنوان شده جهت توجیه تجاوز اسرائیل به فلسطین و غزه باعث مضاعف شدن اراده‌های امت اسلامی برای مقابله با تجاوزگران خواهد شد. باید جلوی تجاوز این رژیم ایستاد و با ضمانت بین‌المللی جلوی تکرار آن را گرفت. 

وی افزود: ما باید سریعا برای رفع تجاوز، تخفیف و کاهش رنج فلسطینیان تلاش کنیم و باید گروه‌های انسانی و پزشکی از کشورهای عربی دوست به فلسطین اعزام شوند و باید فورا گذرگاه‌ها خصوصا گذرگاه رفح باز شود و آتش‌بس قوی، سریع و مورد قبول برقرار شود. 

رئیس پارلمان سودان در پایان یادآور شد: اسرائیل با عملکرد خود، تروریسم دولتی انجام می‌دهد. ولی ما خواهان رسیدگی به جنایت رژیم صهیونیستی و برپایی دادگاه جنگی برای مسئولان این رژیم هستیم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon