فعالیت شرکت‌های متخلف حمل و نقل در اردبیل ممنوع می‌شود

فعالیت شرکت‌های متخلف حمل و نقل در اردبیل ممنوع می‌شود

خبرگزاری تسنیم: فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل گفت: در قالب فعالیت کمیسیون ماده ۱۲، تعاونی ها و شرکتهای حمل و نقل مسافری که اقدام به تخلف در زمینه مسافرگیری در میادین شهر کنند برخورد و ممنوع الفعالیت می شوند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، رحیم آقا محمدی بعد از ظهر امروز در جلسه بررسی وضعیت ترافیکی شهر اردبیل اظهار کرد: این کمیسیون با تشکیل جلسه ای که امروز داشت 5 تا 6 تعاونی متخلف حمل و نقل مسافری را جریمه کرده و حتی اقدام به بستن چند مورد از این تعاونی ها کرد تا دیگر به خود اجازه ندهند در صدور صورت وضعیت خالی و فرستادن اتوبوس ها بدون مسافر به میادین شهر برای مسافرگیری تخلفشان را بار دیگر تکرار کنند.

فرمانده پلیس راهور اردبیل از همکاری نزدیک حمل و نقل و پایانه های استان ، شهرداری و پلیس برای برچیدن بساط اتوبوس هایی که اقدام به مسافرگیری در میادین می کنند، گفت: ما در 1 ماه گذشته در زمینه توقف خودروهای سنگین به شکل غیر قانونی بیش از 1 هزار و 228 مورد اعمال قانون را انجام دادیم.

آقا محمدی به 2 معضل ترافیکی مرتبط با شهرداری، حرکت تاکسی ها به صورت متمرکز در هسته مرکزی شهر و نامناسب بودن ایستگاه های اتوبوس شهری افزود: در هر 2 مورد طرحی را به شهرداری ارائه کردیم تا براساس منطقه بندی فعالیت تاکسی ها ساماندهی شود تا همه تاکسی های شهر در مرکز و هسته شهر متمرکز نشوند.

وی در مورد طرح پلیس راهور برای ساماندهی ایستگاه های اتوبوس بیان کرد: در پیشنهاد خود، بازنگری در ایستگاه های موجود را به صورت جدی خواستار شدیم و سعیمان بر این است تا حداقل فاصله ایستگاه ها به 600 تا 800 متر فزایش یابد تا سوء استفاده های احتمالی را از سوی صاحبان اتوبوس های شهری در سوار و پیاده کردن مردم شاهد نباشیم.

فرمانده پلیس راهور اردبیل در مورد خروج اتوبوس ها از ترمینال و برخورد با توقف نامناسب آن ها در میادین و برخی کوچه ها گفت: در این زمینه رانندگی متخلف به مراکز قانونی ارجاع داده می شوند تا مورد پیگیری قضایی قرار گیرند.

آقامحمدی از آمادگی پلیس راهور برای احداث توقفگاه های ثابت و موقت برای کامیون ها و خودروهای باری تصریح کرد: ما حتی آمادگی داریم محلی را تعیین کرده و در قالب حفاظ و به کارگیری نگهبان از خودروهای سنگین در یک منطقه محافظت کنیم تا عموم مردم از این بابت دچار دردسر نشوند.

وی تعریض خیابان امام، توجه به مدیریت تقاضا و عرضه را در بحث ترافیک، تمرکز زدایی در این زمینه و تکمیل رینگ شهدای اردبیل را در کاهش بار ترافیکی این شهر مهم دانست و افزود: از شهرداری انتظار داریم تا نسبت به نصب دستگاه های هوشمند در تقاطع ها و راه اندازی اتاق مانیتورینگ یاری گر ما باشد.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon