شریعتمداری: پروژه خط راه‌آهن مبارکه- شهرکرد- اهواز تکمیل می‌شود

شریعتمداری: پروژه خط راه‌آهن مبارکه- شهرکرد- اهواز تکمیل می‌شود

خبرگزاری تسنیم: معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: پروژه خط راه آهن مبارکه-شهرکرد- اهواز زمینه ساز ایجاد اشتغال مستقیم و غیر مستقیم برای مردم چهارمحال و بختیاری است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، محمد شریعتمداری  ظهر امروز در بازدید از مجتمع فولاد چهارمحال و بختیاری اظهارکرد: هدف از این سفر بررسی ظرفیت تولیدی و امکانات این استان و پیش‌بینی فعالیت‌های آتی است که در صورت فراهم شدن مقدمات سفر ریاست جمهوری بتوان اقداماتی در راستای توسعه این استان انجام داد.

وی با اشاره به برنامه‌‌ریزی‌های گسترده در راستای توسعه این استان افزود: پروژه‌های بسیاری در حال اجراست که یکی از اهداف اساسی این پروژه‌ها ایجاد اشتغال در این استان است و تلاش دولت تدبیر و امید این است که این استان که در گذشته دچار رکود در توسعه بوده است را از این مسیر خارج و به توسعه و رونق استان کمک کند.

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: یکی از طرح‌های مهم که از ابتدای دولت تدبیر و امید در حال انجام است، طرح مجتمع فولاد چهارمحال و بختیاری است که این پروژه از سال 90 تعطیل بوده و امسال با تلاش صنعت، معدن و تجارت و ایمیدرو برای حل مشکلات مالی و بانکی این طرح آغاز به‌کار کرده است و پیش‌بینی می‌شود این پروژه تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: نتایج این بازدیدها و بررسی‌ها به رئیس جمهور منتقل می‌شود و در صورتی که این طرح تأمین مالی شود نقش به سزایی در توسعه استان دارد.

معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به تولید ورق خودروی گالوانیزه در استان گفت: این صنعت شایسته سرمایه‌گذاری بوده و امیدواریم این طرح با همکاری استان مورد تصویب ریاست جمهوری قرار گیرد.

شریعتمداری با اشاره به تعطیلی 25 درصدی صنعت استان تصریح کرد: در راستای رفع مشکلات و موانع بر سر راه واحدهای صنعتی نیمه فعال تلاش می‌کنیم.

وی در بازدید از مسیر خط راه آهن مبارکه‌-شهرکرد- اهواز گفت: یکی از اهداف دولت تدبیر و امید حرکت جدی به سمت انتقال فعالیت‌های حمل و نقل کشوری از جاده به سمت ریلی است و دولت تمام تلاش خود را در راستای ایجاد این خط راه آهن به کار می‌گیرد.

معاون اجرایی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: این استان به لحاظ موقعیت جغرافیایی در موقعیت مناسبی قرار دارد و این خط راه آهن در انتقال مسافر و کالا از شمال به جنوب کشور نقش مهمی ایفا می‌کند.

شریعتمداری با بیان پیشرفت 20 درصدی این پروژه افزود: به دلیلی وجود مشکلات در روند اجرای این پروژه تلاش دولت این است که پیش از سفر ریاست محترم جمهور در مذاکرات محلی این پروژه به لحاظ مالی تأمین اعتبار شود و امیدواریم این کار در تهران به سرانجام برسد.

وی افزود: با احداث این خط راه آهن زمینه ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم برای مردم این استان را ایجاد کند.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon