تنها خواسته‌ام از وزیر ارشاد، پرداخت بدهی تئاتری‌ها بود

تنها خواسته‌ام از وزیر ارشاد، پرداخت بدهی تئاتری‌ها بود

خبرگزاری تسنیم: مدیر کل هنرهای نمایشی گفت: من تنها خواسته‌ای که در ملاقات دو هفته گذشته وزیر داشتیم این بود که بدهی‌های گذشته پرداخت شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، حسین طاهری، مدیر کل هنرهای نمایشی پس از حضور 45 دقیقه ای‌ معترضان در محوطه معاونت هنری ارشاد، به جمع آن‌ها آمد و هنرمندان را به سالن رودکی هدایت کرد، وی پس شنیدن اعتراض هنرمندان تئاتر به بیان دیدگاه‌های خود پرداخت و گفت: من هدفم کمک به خانواده تئاتر بوده و هست، در مدتی هم که در مرکز بوده‌ام زلف گره کرده‌ای با هیچ نهادی نداشته‌ام. بودجه تئاتر در سال‌های  89 و 90، 18 میلیارد بوده است، سال گذشته 12 میلیارد بوده که 9 میلیاردش محقق شده و امسال نیز به 11 میلیارد رسیده است.

وی تصریح کرد: سهم خانواده تئاتر در عرصه فرهنگ و هنر بسیار زیاد است اما نمی‌دانم چرا در دوره‌های مختلف این بودجه مدام کاهش می‌یابد، بودجه فرهنگی شهرداری تهران 1600 میلیارد تومان است، اینجاست که می‌توان تفاوت را به خوبی احساس کرد. من تنها خواسته‌ای که در ملاقات دو هفته گذشته وزیر داشتیم این بود که  بدهی‌های گذشته پرداخت شود. وزیر هم البته گفت که وزارتخانه بودجه ندارد و این بدهی را از ریاست جمهوری پیگری می‌کند.

طاهری در پایان اظهار داشت: قرار نیست در سال 94 هم معجزه‌ای در تئاتر اتفاق بیفتد. اما سعی می‌کنیم برای اجرای آثار هر  شش ماه یکبار درخواست‌ها را بررسی کنیم اما مساله بودجه باید حل شود چندی پیش سرانه تئاتر را با سرانه رفتگران مقایسه کردیم و متوجه شدیم که تفاوت زیادی بین آن‌ها وجود ندارد.

صحبت‌های طاهری که تکرار صحبت‌های او در نشست رسانه‌ای چند هفته پیش او بود و در همان جا هم با واکنش پیام دهکردی و مرضیه برومند روبرو شد، در این نشست هم پرستو گلستانی که در جمع معترضان بود خواست که طاهری کلی‌گویی را کنار بگذارد و وعده‌ای صادق بدهد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران