ظریف: امروز دیگر بحث درباره حق‌غنی‌سازی ایران نیست/ غنی‌سازی ادامه می‌یابد

ظریف: امروز دیگر بحث درباره حق‌غنی‌سازی ایران نیست/ غنی‌سازی ادامه می‌یابد

خبرگزاری تسنیم: وزیر امور خارجه کشورمان گفت: امروز دیگر این بحث وجود ندارد که ایران حق دارد غنی سازی انجام دهد یا نه. غنی سازی در ایران انجام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمد جواد ظریف در گفتگو با شبکه خبر اظهار داشت: ممکن است سه تا چهار کشور باشد که موضوعاتی را درباره غنی سازی اورانیوم در ایران مطرح کنند اما کنفرانس عدم اشاعه سلاح های هسته ای یکبار در سال 1990 و یکبار نیز در سال 2010 اعلام کرده که ایران حق غنی سازی دارد.

وی افزود: امروز دیگر این بحث وجود ندارد که ایران حق دارد غنی سازی انجام دهد یا نه. غنی سازی در ایران انجام خواهد شد.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: توافق ژنو دست ما را در این زمینه باز گذاشته است؛ در این توافق آمده که باید صلح آمیز بودن تایید شود.

مقام معظم رهبری نیز در سخنرانی اخیر نیز با درایت اخیر درباره 190 سو یا واحد غنی سازی مباحثی را مطرح فرمودند که این امر نشان از صلح آمیز بودن فعالیت هسته ای ایران دارد.

ظریف با بیان این که صنعتی بودن غنی سازی اورانیوم در ایران نشان از صلح آمیز بودن این فعالیت ها در کشورمان دارد، توضیح داد: بعد از 5 ماه و نیم مذاکره٬ طرف مقابل در جایگاه اعلام موضع بود در حالی که امروز وارد بحث شدیم.

وی گفت: 4.2 میلیارد دلار از دارایی های ایران که به ناحق مصادره شده بود، آزاد شد و این روند در مدت زمان چهار ماهه تمدید شده مذاکرات نیز ادامه خواهد داشت. همچنین تعهد کردند که تحریم های جدیدی اعمال نکنند.

انتهای پیام/.

اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان