جنگ غزه جنگی علیه همه فلسطینیان دنیاست

جنگ غزه جنگی علیه همه فلسطینیان دنیاست

خبرگزاری تسنیم: سفیر فلسطین در آلمان مشکل اصلی فلسطینیان را اشغالگری اسرائیل دانسته و جنگ غزه را جنگی علیه همه فلسطینیان در سراسر دنیا دانست.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، "خلود دعیبس" سفیر فلسطین در آلمان در گفتگو با روزنامه "تاگس شاو" درباره شرایط در نوار غزه گفت: شرایط در این منطقه بعد از حمله زمینی اسرائیل تشدید شده است و شمار قربانان مرتبا افزایش می یابد. تا به حال بیش از ششصد قربانی وجود داشته است. ما بیش از 3700 مجروح داشتیم. امکانات پزشکی به اندازه ای محدود است که بسیاری از مجروحان شانس بهبود ندارند. بیش از 2700 خانه در این منطقه ویران شده که در بین آن ها بیمارستان ها و خانه سالمندان هم بوده است.

وی در ادامه افزود: بیش از 900 هزار نفر از مردم غزه آب نوشیدنی مناسب ندارند. مردم غزه حالا دیگر نمی دانند به کجا باید فرار کنند. آن ها مثلا در مدارس به دنبال پناهگاه می گردند. هیچ پناهگاهی برای آن ها وجود ندارد و مردم این منطقه خود را به دست سرنوشت سپرده اند.

وی درباره توجیه اسرائیل که هدف حملاتش مبارزان حماس هستند که از غیر نظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند گفت: حقیقت این است که غیر نظامیان قربانی می شوند. این طور نمی تواند باشد که مبارزان حماس یا پایگاه های موشکی آن ها زیر هر خانه ای قرار داشته باشد. من این توجیه اسرائیل را یک تحریف اذهان و تسکین اخلاقی ارتش اسرائیل می دانم که علیه غیر نظامیان حمله می کنند. در این میان اسرائیل به عنوان قدرت اشغالگر موظف به تامین امنیت غیر نظامیان است.

سفیر فلسطین در آلمان در بخش دیگری از این گفتگو تصریح کرد که مشخص است که اسرائیل می خواهد وحدت دولت فلسطین را ازبین ببرد و جنگ نتیجه شکست مجدد مذاکرات سازش است. این اقدام مانور اسرائیل برای تحریف اذهان است تا این اختلافات از طریق یک روند سیاسی حل نشود.

وی در ادامه گفت: حماس یک بخش از جامعه ما است که باید در روند سیاسی مشارکت داده شود. این هدف اصلی دولت وحدت ملی توافقی ما بود. این روند به صورت آگاهانه و هدفمند توسط اسرائیل متوقف شد. وحدت مردم فلسطین مهم است تا به این ترتیب بتوان یک استراتژی مشترک را در پیش گرفته تا به اشغالگری پایان دهیم. ما روی دیپلماسی و سیاست و همچنین قوانین بین المللی تاکید داریم.

وی در بخش دیگری از این گفتگو تصریح کرد که این جنگ نه علیه حماس بلکه جنگی علیه 1.8 میلیون نفر در غزه است. این انسان ها در هر حال تحت محاصره زندگی می کنند.  این جنگ علیه همه فلسطینیان است. این جنگ علیه یازده میلیون فلسطینی چه در نوار غزه، کرانه باختری، بیت المقدس ،اسرائیل یا هر جای دیگر دنیا است. ما می بینیم که بیرون راندن هیچ پایانی ندارد و غیر نظامیان و بچه ها می میرند. همه این ها به علت مشکل اصلی است که آن اشغالگران هستند.

وی در بخش دیگری از این گفتگو تصریح کرد که متاسفانه جامعه جهانی در شرایطی نیست که یک راه حل سیاسی را در پیش گیرد. اکثریت فلسطینیان یک مقاومت صلح آمیز را می خواهند. جامعه بین المللی باید برای دستیابی به یک راه حل دو دولتی میانجی گری کند.

وی همچنین گفت شرایط فعلی می تواند به این امر منجر شود که اسرائیل همچنان منزوی شود.

دعیبس در بخش پایانی این گفتگو تصریح کرد: ما همواره آشکارا می گوییم که ما مخالف کشتار غیر نظمیان هستیم. ما روی مذاکرات سیاسی تاکید داریم. ما اعتقاد داریم که مقاومت علیه اشغالگران یک حق مشروع ما است و ما حامی مقاومت صلح آمیز هستیم. شرایط فعلی نتیجه این است که همه تلاش های سیاسی شکست خورده است.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان