دایرة‌المعارف زنان در اردبیل تدوین می‌شود


دایرة‌المعارف زنان در اردبیل تدوین می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل از آماده سازی پیش نویس تدوین دایرة المعارف زنان استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، ماریا موسوی شامگاه سه‌شنبه در بازدید از مراحل راه اندازی بازارچه عرضه محصولات در نمین اظهار کرد: اگر این دایرة المعارف با غنا و محتوای مناسب تدوین شده و به چاپ برسد حرکتی خوب و مؤثر در معرفی توانمندی های بانوان می شود که سال هاست انتظار می رود این ظرفیت و توانمندی احیا شود.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل از راه اندازی مؤسسه خیریه برای حمایت از زنان بی سرپرست  بد سرپرست و ورود امور بانوان به حوزه پژوهش و تحقیق در عرصه های مختلف خبر داد و گفت: این مجموعه های می تواند راهکار مناسب برای حمایت از جامعه توانمند و نیازمند بانوان به حرکت های اقتصادی مؤثر باشد تا در سایه آن نقاط ضعف پوشش داده شود.

مشاور استاندار در امور بانوان افزود: حمایت های استاندار اردبیل در حوزه زنان و خانواده قابل تقدیر است و نظر مساعد و حمایت گونه استاندار در این حوزه در پیشبرد برنامه ها موثر و راهگشا است.

وی از راه انداری بازارچه های ویژه عرضه محصولات بانوان خبرداد و گفت: این کار با هدف حمایت از تولیدات و استعدادهای این قشر در تمام شهرستان های استان و تا پایان سال جاری راه اندازی می شود.

موسوی از راه اندازی این بازاچه ها در اردبیل و خلخال خبرداد و افزود: در نیر و نمین نیز به زودی در منطقه گردشگری بولاغلار ومنطقه خوش آب و هوایی در نمین این مجموعه افتتاح می شود.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل با اشاره به مشکل بازاریابی و عرضه تولیدات صنایع دستی بانوان به عنوان یک مشکل ملی، بیان کرد: درسایه فعالیت بازارچه های ویژه بانوان می توانیم شاهد عرضه این محصولت باشیم تا همه مردم به ویژه میهمانان و گردشگران با این توانمندی بهتر آشنا شوند.

وی با بیان این ظرفیت به عنوان توان بالا برای اشتغال و درآمد زایی زنان بد سرپرست و بی سرپرست گفت: درکنار این قشر سایر بانوان فعال شهرستان ها می توانند صنایع و هنرمندی های خود را در این بازارچه به نمایش بگذارند.

مشاور استاندار در امور زنان با اشاره به اهمیت فعالیت کانون های فرهنگی اجتماعی زنان تصریح کرد: بیش از 10 سال است که از عمر این کانون ها با 19 مورد ثبت دراردبیل می گذرد اما تنها 2 مورد از آن ها فعال شده و مابقی در حال رکود قرار دارند.

موسوی با یادآوری تلاش برای فعال سازی تعاونی ها راکد، حمایت از سرمایه گذاری ها، جذب کارآفرینی در حوزه بانوان را افزود: این ها خود به اشتغال زایی بیشتر کمک می کنند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل با بیان ظرفیت نمین در تشکیل و فعال کردن تعاونی های بزرگ صنایع دستی، تولیدات دامی و پرورش گیاهان دارویی گفت: همتی که یکی از بانوان این شهرستان در تولید زعفران داشته جای خوشحالی و افتخار است که توانسته با تولید چندین کیلو زعفران ارزش افزوده بخش کشاورزی را ارتقا دهد.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon