وزیر رژیم صهیونیستی: ارتش تا تخریب تونل‌ها، غزه را ترک نمی‌کند

وزیر رژیم صهیونیستی: ارتش تا تخریب تونل‌ها، غزه را ترک نمی‌کند

خبرگزاری تسنیم: وزیر علوم رژیم صهیونیستی اظهار داشت نیروهای ارتش اسرائیل قبل از تکمیل عملیات تخریب تونل‌های شناسایی شده، نوار غزه را ترک نمی‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «یعقوب بیری» وزیر علوم رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با رادیو «صدای اسرائیل» خاطرنشان کرد به جز طرح پیشنهادی مصر که با موافقت تل‌آویو و مخالفت جنبش «حماس» روبه‌رو شده، تاکنون هیچ پیشنهاد جدی درباره آتش‌بس در نوار غزه، ارائه نشده است.

وی تأکید کرد اسرائیل با هر طرح آتش‌بسی که شامل نابودی موشک‌ها و تخریب تونل‌ها در نوار غزه نباشد، مخالفت می‌کند.

این وزیر صهیونیستی افزود اسرائیل می‌تواند با بازگشایی گذرگاه «رفح» تحت نظارت نیروهای فلسطینی وابسته به تشکیلات خودگردان فلسطین، موافقت کند اما اسرائیل،هیچ‌وقت با درخواست حماس برای آزادی زندانیان موافقت نمی‌کند.

براساس این گزارش، جنبش مقاومت اسلامی حماس برای قبول آتش بس شرایط پنج گانه‌ای را تعیین کرده است.

از جمله مهمترین این شرایط، بازگشایی همیشگی گذرگاه رفح و آزادی تمام اسرای معامله آزادی «گلعاد شالیت» و ایجاد گذرگاه آبی برای غزه عنوان کردند.

در این شرایط همچنین حماس خواستار آزادی تمام اسرای آزاد شده و سپس به اسارت مجدد در آمده در چارچوب تفاهم نامه آزادی گلعاد شالیط شده است همچنین باید شرایط نگهداری اسرای فلسطینی در بازداشتگاه‌های رژیم صهیونیستی براساس تفاهم به عمل آمده در سال 2012 با مقامات مصری اجرا شود.

انتهای پیام/

اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان