سفر غیرمنتظره امیر قطر به عربستان

سفر غیرمنتظره امیر قطر به عربستان

خبرگزاری تسنیم: امیر قطر در سفری غیرمنتظره و از پیش اعلام نشده به شهر جده عربستان رفت و با شاه سعودی درباره تحولات منطقه از جمله اوضاع نوار غزه با توجه به حملات ارتش رژیم اسرائیل به این منطقه بحث و گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری دولتی عربستان، تمیم بن حمد آل خلیفه امیر قطر سه شنبه شب در کاخ عبدالله بن عبدالعزیز شاه سعودی در شهر جده با وی ملاقات کرد.

در این ملاقات افق های همکاری بین قطر و عربستان و مجموع تحولات جهان عرب و اسلام و تحولات بین المللی بررسی شد.

تحولات اوضاع سرزمین‌های اشغالی فلسطین در صدر موضوعات مورد بحث در این ملاقات بود.

در این دیدار محمد بن نایف بن عبدالعزیز وزیر کشور سعودی و چند مسئولان بلندپایه قطری حضور داشتند.

روابط قطر با کشورهای شورای همکاری خلیج فارس از جمله عربستان سعودی در پی حمایت دوحه از اخوان المسلمین در منطقه رو به وخامت گرائید.

این سفر غیرمنتظره امیر قطر به عربستان درپی چندین ماه تنش در روابط دو کشور بر سر مصر و موضع دوطرف درقبال گروه اخوان المسلمین این کشور صورت گرفت.

رابطه قطر با عربستان، امارات و بحرین چند ماه پیش دچار تنش شدید شد به گونه ای که عربستان و امارات و بحرین در اعتراض به تداوم حمایت قطر از گروه اخوان المسلمین مصر سفرای خود از دوحه را فراخواندند.

درپی به قدرت رسیدن گروه اخوان المسلمین بعد از سرنگونی رژیم مبارک، قطر حمایت خود از این گروه را اعلام و از محمد مرسی رئیس جمهور وابسته به اخوان حمایت کرد و کمک های مالی و سیاسی به مرسی کرد.

اما با اقدام ارتش مصر در عزل مرسی و روی کار آورن دولت خودورق برگشت و عربستان ، امارات و بحرین از این اقدام ارتش و دولت جدید مصر حمایت و در مقابل قطر مخالفت کرد و جرقه تنش ها بین دوطرف از همین زمان زده شد.

شورای همکاری خلیج فارس جلساتی را برای برقراری آشتی بین دوطرف برگزار کرد و این اختلافات در ظاهر تمام شد اما آتش زیر خاکستر باقی ماند.

انتهای پیام/ر

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان