نماز سبب ایجاد انقلاب فرهنگی در درون انسان می‌شود


نماز سبب ایجاد انقلاب فرهنگی در درون انسان می‌شود

خبرگزاری تسنیم: رئیس حوزه علمیه اصفهان گفت: نسان در نماز خود را از دلبستگی‌های دنیا جدا می‌کند و نماز انسان اگر به معنای واقعی و با توجه باشد، انقلاب فرهنگی بزرگی در درون انسان ایجاد کرده و سبب سعادت واقعی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم  از اصفهان، آیت‌الله‌العظمی حسین مظاهری شامگاه سه‌شنبه در سلسله دروس اخلاق روز‌های ماه مبارک به وجود انسان در خلقت اشاره کرد و اظهار کرد: انسان تک سلولی که ابتدا از خاک آفریده شده تک سلول‌ها انسانی بزرگ ایجاد کرده که فعالیت‌های بدنش بسیار بیچیده است.

وی افزود: دانشمندان پیچیدگی خلقت انسان تاکنون به وصرت کامل کشف نکرده اند و خداوند این پیچیدگی را از هزاران سال پیش آفریده و انسان تازه به اندکی از علوم پی برده است.

رئیس حوزه علمیه اصفهان شکر نعمت‌های الهی را ضروری دانست و بیان کرد: انسان برای سعادتش نباید دلبسته دنیا شود، بلکه باید برای دین و در راه خدا از دارایی‌های خود بگذرد که این نمونه‌ای از شکر نعمت است.

وی با بیان اینکه تمامی علوم در قرآن نهفته، تصریح کرد: بهره‌گیری از قرآن در زندگی سبب سعادت می‌شود و قرآن کتاب انسان‌سازی بوده و خداوند به وسیله قرآن و پیامبر(ص) که 2 بال سعادت هستند، مسیر سعادت دنیا و آخرت را نشان داده است.

آیت‌الله مظاهری با بیان اینکه انسان در نماز از دلبستگی‌های دنیا خود را جدا می‌کند، گفت: نماز انسان اگر به معنای واقعی و با توجه باشد، انقلاب فرهنگی بزرگی در درون انسان ایجاد کرده و سبب سعادت واقعی می‌شود.

وی افزود: اگر انسان مسیر واقعی را بیابد، برای خداوند از جان و مال خود همانند امام حسین(ع) گذشته و پای روی دستورات اسلامی که امام حسین(ع) زنده کرده نمی‌گذارد.
وی گفت: چنین انسانی که امام حسین(ع) و سایر ائمه(ع) الگوی او باشند به جایی رسیده که خداوند بر دلش حاکم و فرمانده است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon