زلزله ۵ ریشتری خانه‌های قدیمی در منوجان را تخریب کرد


زلزله 5 ریشتری خانه‌های قدیمی در منوجان را تخریب کرد

خبرگزاری تسنیم: فرماندار شهرستان منوجان گفت: در پی وقوع دو زلزله به قدرت ۵ و ۳.۵ ریشتر در شامگاه روز گذشته در این شهرستان، تعدادی از خانه‌های قدیمی واقع در روستاهای خالی از سکنه تخریب شد.

ایوب فلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، اظهار کرد: شامگاه گذشته دو زلزله به قدرت 5 و 3.5 ریشتر شهرستان منوجان را به لرزه درآورد که به سبب آن خساراتی به خانه‌ها و روستاهای قدیمی خالی از سکنه وارد شد.

وی با بیان اینکه پس از وقوع نخستین زلزله به قدرت 5 ریشتر در ساعت 19.52 دقیقه شامگاه گذشته، جلسه ستاد بحران در محل فرمانداری منوجان تشکیل شد و بلافاصله تیم‌های امدادی به مناطق مختلف اعزام شدند تا کار امدادرسانی و بررسی میزان خسارات را انجام دهند.

فرماندار شهرستان منوجان با اشاره به اینکه خوشبختانه این دو زلزله خسارات جانی و مالی به دنبال نداشته است، بیان کرد: تنها تعدادی از خانه‌ها و روستاهای قدیمی خالی از سکنه تخریب شده‌اند.

فلاحی با تاکید بر اینکه وقوع زلزله‌های شامگاه گذشته سبب ایجاد ترس و وحشت در بین ساکنان این شهرستان شده بود، تصریح کرد: در حال حاضر وضعیت عمومی در شهرستان منوجان عادی است و مردم به انجام فعالیت‌های روزانه خود مشغول هستند.

وی با اشاره به اینکه شهرستان منوجان حدود 67 هزار نفر جمعیت دارد، خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته بسیاری از خانه‌های واقع در این شهرستان مقاوم سازی شده‌اند و همین مسئله سبب کاهش خسارات مالی در این منطقه شده است.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon