رضایت ۹۰ درصدی مردم اردبیل از طرح تحول سلامت


رضایت 90 درصدی مردم اردبیل از طرح تحول سلامت

خبرگزاری تسنیم: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت:‌ رضایتمندی مردم از اجرای مطلوب طرح تحول نظام سلامت براساس آخرین ارزیابی ها و نظرسنجی ها در استان اردبیل به ۹۰ درصد رسیده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، فرهاد پورفرضی در جلسه کارگروه بهداشت و سلامت در اردبیل اظهار کرد: این طرح در بخش های مختلف و بسته های حمایتی متنوع برای بیماران بستری و مبتلایان به بیماری های خاص با نرخ مناسب 10 درصد پرداختی ها برای ساکنان شهری و 5 درصد برای روستاییان انجام می شود و رضایمتندی فوق العاده ای را به همراه داشته است.

وی تصریح کرد: دولت با اجرای این طرح در حقیقت در کنار کاهش هزینه های مردم از لحاظ بهداشتی و درمانی به فراگیری حوزه های سلامت و ارتقای بهداشت عمومی جامعه کمک کرده و برخی عادات غلط نیز از زندگی مردم در حال از بین رفتن است.

پورفرضی نمونه این عادات غلط را گرایش به اعمال و جراحی سزارین در هنگام تولد کودکان، پرداخت هزینه های گزاف بیمارستانی در مراکز غیردولتی و سرگردانی های ناشی از بستری بیماران اعم از فعالیت های داروخانه ای، آزمایشگاهی و سونوگرافی برشمرد و گفت: با اجرای طرح تحول سلامت دانشگاه های علوم پزشکی و بیماراستان ها مکلف شدند همه این زیرساخت ها را در بیمارستان ها مهیا کنند به طوری که در اردبیل نیز آزمایشگاه مرجع در این ارتباط تشکیل شده تا ارائه خدمات با سهولت بیشتر انجام شود.

دبیر شورای سلامت استان با اشاره به بسته حمایتی از بیماران خاص بیان کرد: در این بسته تلاش شده است تا هزینه های های بیمارستانی، دارویی و درمانی به حداقل رسیده و آنها بتوانند با راحتی داروهای مورد نیازشان را که پیش از این به سختی تهیه می شد مهیا کرده و از آن استفاده کنند.

وی در مورد وضعیت آب شرب اردبیل اظهار کرد: به استناد مدارک و بررسی های متعدد و آزمایش های میدانی، ما بارها اعلام کردیم که آب آشامیدنی اردبیل هیچ مشکل میکروبی و شیمیایی ندارد.

ئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل افزود: از لحاظ فیزیکی، رنگ و طعم آب اردبیل از کیفیت مناسب برخوردار نیست و این امر را بارها به مسئولان اعلام کردیم تا نسبت به رفع نواقصات در این زمینه اقدام کنند.

پورفرضی گفت:‌ مسئولان متولی خشکسالی ها کاهش سطح برداشت سطح آب از سد یامچی را دلایل پایین بودن کیفیت فیزیکی آب اردبیل اعلام کرده اند و قرار است با راه اندازی حوض های شناور این مشکل تا حدودی برطرف شود.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon